• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO SARB065 eller Tissot Le Locle?

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Jag gillar Seikon bäst av de två. Dels för att jag har en sådan själv, är lite "Seiko-frälst" och också är mer förtjust i SARB:ens urtavla, även om Tissot's också är schysst. I slutändan är det du själv som får avgöra vilken du väljer, eller så köper du båda två. Omväxling förnöjer...
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Seiko, naturligtvis. Part i målet dock...
IMG_0745.jpeg
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
image.jpeg
Verkar som att de flesta rösterna faller på Seikon! Någon som kan motivera varför man lägger rösten just på den?
För att du får en grym dressare som är inhouse från en högt aktad tillverkare. Dessutom inte speciellt vanlig och med en intressant historia bakom. Snart hänger du i Seikotråden och börjar tänka på Grand Seiko. Tag nu klivet in i ljuset...;)
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Jag gillar Seiko'n pga. att Tissot'ens urtavla var lite för rörig för min smak. Är dock mycket förtjust i Seiko'ns former och enkelhet.

Om jag är partisk? Tja jag har fler Tissot'ar än Seiko, och alla Tissot'ar är dyrare än Seiko'sarna. Men Seiko'sarna vinner överlägset i handledstid :)
 

Steinkopf

Breitling
Tackar för alla vettiga svar! Klockan ligger just nu uppe till extrapris på Seiyajapan. Någon som har erfarenhet av denna hemsida?
 

Steinkopf

Breitling
Det verkar ju helgrönt efter att ha läst era och andras recensioner, är medveten om moms och tull, men vad bör priset landa på totalt?

Klockan kostar ca. 3200 kr + moms och tullavgifter
 
Topp