• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SBDX001 Marinemaster 300.

sveol

Cartier
Seiko SBDX001.

Trodde inte jag skulle sälja denna. Men nya inköp hägrar och då måste denna vandra vidare.
Seiko Marinemaster 300. Inköpt ny av handlare juni 2015 och således under garanti till juni 2016. Den rullar på bra, inom spec. Ca +8sec / dygn. PR som den ska. Fullset.
Underbar klocka. Inga repor eller skador som jag kan se. Klockan är i nyskick.
F2f i Sthlm föredras. Men kan skicka om det skulle krävas.
Ingen retur då klockan är under garanti. Men om skicket inte är som beskrivet, retur inom 24 timmar.

Pris 13.499kr

Beskrivning
  • Automatic Movement
  • Caliber 8L35 Automatic 26J
  • Date Display at 3 o' clock Position
  • Hack function & Hand winding
  • Dual-curved Hardlex with non-reflective upper coating glass
  • Stainless Steel Case
  • Stainless Steel Band
  • Water resistant to 300 meters
  • Black Dial
  • Case Diameter: 42mm
  • Bezel Diameter: 44mm
  • Lug to Lug Diameter 50mm
  • Case Thickness: 14.6mm
  • Packaging: Includes Seiko Manual, Extra Rubber Strap and Seiko Original Box.
The MarineMaster is the quintessential Seiko tool diver, a reflection of its first professional dive watch produced in 1965 that is boldly executed not only in aesthetics but its form. Boasting a monocoque case, its 8L35 movement, an unfinished and unadjusted version of the 9S55 Grand Seiko caliber, can only be accessed by removing the crystal. Its stainless steel bracelet features an innovative ratcheting clasp celebrated by collectors for its ingenuity and ease of use.
8L35
This is the movement you’ll find inside of the Seiko MarineMaster 300m, and it’s lauded for being an undecorated and unadjusted version of the very robust caliber 9S55 from Grand Seiko. That means you’re getting a Grand Seiko movement in an exceptionally solid watch for $2,000–the value is incredible. The 8L35 beats at 28,800 bph and has handwinding and hacking features. Like the 6R15, you’ll get 50 hours of power reserve with an expected accuracy within -10/+15 seconds.

Kan tänka mig byte mot Pelagos, med pengar från min sida.

Det som ser ut som damm på bilderna är just det. Inga repor så långt ögat kan nå. Bilderna är tagna för ca 20 minuter sedan.

_SAM9454.JPG

_SAM9467.JPG

_SAM9470.JPG

_SAM9483.JPG

_SAM9484.JPG

_SAM9490.JPG

_SAM9458.JPG
 
Topp