Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snyggt. Stor skillnad! Jag vann en klocka på auktion idag och den har riktigt repigt glas. Exakt hur gick du tillväga med autosol?
Grymt jobbat. Klockar ser underbar ut nu efter den är upputsad, verkar verkligen ha blivit ett lyckat köp!
Ett bra tips är att börja med sandpapper o byta till finare och avsluta med autosol tex.. sparar mycket tid och blir grymt bra! (Typ 1000 papper sen 1800 osv
Fin klocka
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Jag tog det jag hade på jobbet o provade..går att få bort riktigt grova repor! Nytt glas är ju nytt o man har ju aldrig rätt storlek hellerlåter vettigt hehe, får testa det på nästa klocka
Skitsnyggt!
Som total novis på "glasputsning" tackar jag för instruktionen.
Skall putsa upp morfars gamla Omega De Ville och en störtskön gammal 70-talscitizendykare.
Snyggt!
snurrade precis igång en seahorse jag fått från morfar. håller tiden bra men är bra skitig innuti. tänkte kolla i vintage om det stog något om den, vips.. nästan längst upp, viva KS! =)
Ska ta o kriga mer med polering läser jag..!
En spricka i plexit har jag sett men ska köpa en tub autosol o gå loss ikväll tänkte jag. Måste
Fixa något klokt band också. Fick den head only
Nästan som minTidigare i veckan fick jag min fina (slitna) lilla automatare. Nu i helgen har den fått all min kärlek så tänkte presentera resultatet.
Klockan är en Seiko sea horse diashock 17 jewels, tidigt 70-tal(ish) 34mm
Det här var enda bilden som visade på auktionssidan. Tog en chansning.
Väl hemma: Repigt glas, men tavlan såg fin ut.
Sen gick jag loss med Autosol, satt och putsade ett bra tag. Använde även Dispelx på slutet. Som jag blivit tipsad om.
Och så här blev det:
Som ni ser är det lite gult i tavlan så tänkte att det skulle vara snyggt ihop med ett grönt band. Har klockor med länk och läderband så fick bli ett nato till den här. Eller kallas det här för zulu?
Och så avslutar vi med ett wrist shot