• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SKX 007J

Pris
2700
Returpolicy
Om överenskommet
Bilder Skickat
  1. Ja
Köpt här på forumet förra året. Det där med att bedöma skick är ju så individuellt men jag skulle säga att den är välanvänd, så ligger jag i alla fall på säkra sidan i bedömningen.

Här har vi alltså en SKX007, japanversionen om det har någon betydelse, närmare intro behövs kanske inte:). Denna är från 2010, har kollat urverket och det är ett 7S26/B, så det torde stämma med serienumret.

Notera att jag bytt ut bezelinlägget till ett AM-inlägg.

Gummit på bilderna följer dessvärre inte med men kan verkligen rekommendera detta om man vill ha ett bekvämt band till sin SKX/7548 osv. I övrigt medföljer inget annat än klockan och länken.

Som sagt, ganska välanvänd, dock inga djupa repor i boetten. Det värsta är en repa i hardlexen, har inte testat att polera bort det. Mjuk, fin bezelaction och linjerar finfint urtavlan. Dag och datum växlar inte precis vid midnatt men ändå däromkring (vet inte spec för detta urverk). Har precis fått urverket ruckat av urmakare och håller tiden bra. Provtryckt i samband med ruckning.

Priset då? Givet att boetten har sina märken och repor tänker jag att 2700 verkar vara rimligt.

Referenser i form av GG-tråd finns om det skulle efterfrågas.
IMG_0929.jpeg IMG_0927.jpeg IMG_0930.jpeg IMG_0932.jpeg IMG_0931.jpeg
 
Topp