• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007 slutat ticka

Jonssonc

Breitling
i augusti i somras så slutade min skx007 att fungera vilket jag tyckte var märkligt. Var så frustrerad över det så att jag lämna klockan för ett tag, nu däremot har jag öppnat och kollat klockan och ser att rotorn inte windar lika lätt som den ska och jag behöver använda fingrarna för att rotorn ska snurra runt. Men tickar ändå inte. Så gravitationen snurrar inte rotorn av och när jag skakar klockan så kan jag höra att nåt sitter löst. Garantin är inte kvar så vad har jag för alternativ som inte är så kostsamma eftersom jag är 16 år. Finns det någon här i Umeå som jag skulle kunna lämna in den hos för en lagning eller liknande?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
i augusti i somras så slutade min skx007 att fungera vilket jag tyckte var märkligt. Var så frustrerad över det så att jag lämna klockan för ett tag, nu däremot har jag öppnat och kollat klockan och ser att rotorn inte windar lika lätt som den ska och jag behöver använda fingrarna för att rotorn ska snurra runt. Men tickar ändå inte. Så gravitationen snurrar inte rotorn av och när jag skakar klockan så kan jag höra att nåt sitter löst. Garantin är inte kvar så vad har jag för alternativ som inte är så kostsamma eftersom jag är 16 år. Finns det någon här i Umeå som jag skulle kunna lämna in den hos för en lagning eller liknande?
Service är typ lönlöst.....klicka hem ett nytt verk på bukten......låt uris byta. Tvek dock om det blir mkt billigare än att knipa en ny klocka.....har du tur är det bara nåt som skramlar loss som man kan sätta tillbaka......bara mina amatörtankar dock...
 

Jonssonc

Breitling
Service är typ lönlöst.....klicka hem ett nytt verk på bukten......låt uris byta. Tvek dock om det blir mkt billigare än att knipa en ny klocka.....har du tur är det bara nåt som skramlar loss som man kan sätta tillbaka......bara mina amatörtankar dock...
Vart kan man köpa ett nytt urverk, vad är bukten och vem är uris?
Ursäkta för mina dåliga klocktermskunskap
Edit: är detta ett alternativ att köpa klockan och byta movement till min skx007 ?
https://www.tradera.com/item/190204...atic-klocka-snabb-leverans-inom-eu-1-5-dagar-
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vart kan man köpa ett nytt urverk, vad är bukten och vem är uris?
Minns den där förvirringen i början. Rörigt med fotumslang. Mitt tips är att lägga upp en köpesannons på en ny. Två studiebidrag och du har en ny. Eller prova Seiko Turtle, lite bättre kvalitet.

Lycka till!
 
Topp