• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SKX031 NH36 mod PRISDUMP

Boothroyd

Omega
Pris
2500
Returpolicy
24h - Köparen står för returfrakt.
Bilder Skickat
  1. Ja
Försöker minska ned min samling så min sista SKX får tyvärr lämna.

Seiko SKX031 som köptes för ca 1 år sedan som projekt - Men krävde betydligt mer jobb och kärlek än vad jag först trodde.

IMG-2533-2.jpg


Den är från 1997 eller 2007 enligt serienumret och har någon gång i sitt liv haft vattenläcka, så följande är vad jag har gjort med klockan för att rädda den från metalåtervinning:

-Fabriksnytt NH36 urverk, dvs "hack & wind" (Har ej märkt någon markant tidsavvikning annat än vad man kan försänta sig från de urvärket)
-Ny "S" signerad krona
-Nytt glas, oklart specifikationer då jag köpte det från en eBay annons.
-Ny "chapter ring". (Repro, ej orginal)
-SAMTLIGA packningar är bytta mot fabriksnya.
-Ny urtavla. OBS: repro-tavla då jag inte hittade någon NOS. Orginaltalvan skickar jag med som har en viss genuin patina.
-6538 Submariner vridringsinlägg, har även ett orginal SKX031 vridringsinlägg som jag köpte NOS.
-Trycktestad och godkänd för 100m hos Edwalls Ur i Örebro i Januari/Februari 2020 (Tyvärr bidrar dom inte med kvitto på trycktested, men jag hänvisar till dom) Det var även dom som monterade ihop klockan åt mig.

Notera att klockan haft ett tuft liv innan mig och har fått stått ut med en del, så märken finns här och där, bl.a några märken som blivit bortpolerade på nedre vänster bandhorn, hade svårt att få med det på bild p.g.a ljusförhållanden. Men det är tydligt en redig sportklocka och ingen safe-queen.

Ingen låda eller papper.

Klockan kommer på en SKX007 länk (Köptes ny av mig, samtliga länkbitar finns), samt ett Connery-style Nato Band i 20mm, se bild.

IMG-2534.jpg


IMG-2520.jpg


IMG-2521.jpg


IMG-2522.jpg


IMG-2524.jpg


IMG-2526.jpg


IMG-2532.jpg


IMG-2527.jpg


IMG-2530.jpg


IMG-2531.jpg






Mitt pris:
Var 2700:-, nu
2500:- eller högstbjudande. Priset är inkl frakt i postens blåa kuvert + lite egen stoppning för extra skydd. Säljes i befintligt skick.
Om du anser att priset inte är rättfärdigat så ha i åtanke att jag är nog skjutit in 4000:- + i klockan, och jag är alltid öppen för diskussion.
Inga byten*
 
Senast ändrad:
Topp