• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SKX031

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
2000
Returpolicy
Ingen retur om det inte har kommit överens om innan köp.
Bilder Skickat
  1. Ja
The Seiko Submariner (Seiko SKX031J, 7s26-0040)

Tills jag la ut annonsen, här på KS, levde jag med illusionen att jag för någon månad sedan hittat en riktigt fin SKX031J på Ebay.
Tyvärr uppstod inte kärlek emellan oss och därför hamnade den här på köp och sälj.

Dock noterade jag igår att bezel insert inte är original, även om det passar kanon på klockan. (fattar inte att jag inte sett det tidigare).
Idag efter kontakt med trevliga KS vänner så är jag väldigt osäker på om tavla och visare är original. Båda ser ut att vara det (min bedömning) men lumen lyser inge vidare. När jag jämför med min Samurai som nästa är lika gammal upplever jag stor skillnad, Samuraien lyser mkt starkare.

Förutom att bezel insert ej är orginal och att tavla och visare förmodligen ej är original, så upplever jag att allt fungerar som det ska, kronan känns bra och gängar fint, samt att den håller tiden inom specifikationen för urverket (under den korta tid jag använt den).

Se bilder för egen bedömning av skick, dom är en del av beskrivningen.

Endast klockan som kommer på ett Seiko Jubilee, som jag bedömer som oanvänt (inga synliga märken iallafall, inte ens på clasp) och fullängd.

Lite info från http://www.watchsleuth.com
  • Case Width 39mm (without crown)
  • Case Thickness 12mm
  • Case Material Stainless Steel
  • Band Width 22mm
  • Type Automatic Caliber 7S26
Pris 2.000:- skickat
Inga byten denna gång

Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/namaste.71455/
Stort tack till KS för ett grymt forum, samt möjlighet att annonsera!

4613434A-DFE3-47FC-90C6-3BDAF3F08411_1_201_a.jpeg

BFFBF0FC-3B9B-4483-97B8-D1A67F6EA94C_1_201_a.jpeg

B20FD955-8791-443C-A3B4-232627657E87_1_201_a.jpeg

0A6E032E-6A84-4605-918B-768749DABA4D_1_201_a.jpeg

1F3879ED-AA19-404A-B523-8B2A3919F514_1_201_a.jpeg

IMG_0223.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp