• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SNZF21 "Seaurchin black" - Prisbump

Korsvold

Omega
En lite udda och rolig Seiko som köptes av mig från Kaplans 2012. Då upplevde jag den att vara i princip i nyskick. Serienumret börjar på 0 vilket som jag förstår det indikerar att den antingen tillverkad 2010 eller 2000. Med tanke på det goda skicket tycker jag att 2010 låter troligast. Sedan köpet har jag burit den relativt sparsamt men vissa användningsspår finns. Framför allt så har en viss del av den mörka ytbeläggningen (antar jag) skavts bort vid manschetten så det har blivit en ljusare strimma (se bild 3). Glaset har även ett par små prickar. Länken är i mycket gott skick då jag nästan alltid har burit den på nato, men vissa spår av användning finns främst vid spännet.

Färgen är inte helt lätt att fånga på bild, men skulle bäst enligt mig beskrivas som "gun metal". Mörkgrått i direkt ljus och närmare blanksvart annars.

Vad gäller precision så har jag inte mätt på sekunden men över ett dygn har jag inte märkt några större avvikelser. Jag har inte servat den.

41 mm utan krona.
ca 13 mm hög
Länk ca 18 cm.
Ingen box eller papper.

Pris: 800 700 kr skickat.

Retur: Om något i beskrivningen inte visar sig stämma så har köparen givetvis rätt till retur.
F2F kan ordnas i Göteborg, annars skickar jag den gärna.

Har hittills inte vare sig köpt eller sålt något på Klocksnack så saknar därför referenser. Förhoppningsvis kan vi lösa det på ett sätt som båda känner sig trygga med.

Hör gärna av er om ni har några frågor!

http://i.imgur.com/iuNdAmm.jpg[/IMG]

zFMzind.jpg


r92vGZp.jpg


OktA8Ei.jpg
 
Senast ändrad:
Topp