• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SPB077/079

Pope

Cartier
Har varit en smygande skugga på detta forum väldigt länge nu. Lämnade för att jag inte kunde lägga en spänn på klockor då jag byggt på min musikstudio. Ack ack, dessa val man måste göra
Trevligt som tusan att se @yonsson och @Molle vara Broder-tuppar i egen hönsgård!
Nu är min jävla studio på den nivå jag önskat (nästan) så jag kan i alla fall milt börja snegla lite på annat än trummaskiner och annat som knäcker en snickares ekonomi i botten.
Ögonen har fastnat på SPB, särskilt 079 med den där ’inte för blå’ färgen.
Söker på forumet men hittar ingen som slagit till???
Någon som har en, eller som klämt och smakat lite?
Ha en god torsdag afton!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes! Nu jäklar ska det brännas pengar (på klockor alltså)! :D

@Spincini kan nog ge input om den blåa (som heter SBDC063 i Japan).

289C78D4-6947-40F6-870E-AE795C9D9E42.jpeg

Jag ägde den svarta versionen väldigt kort, bar den någon dag bara eftersom jagzhade massa annat samtidigt. Boetten är grymt smidig och jag gillade allt med den. Det är den bästa dykarboetten SEIKO har tagit fram på länge tycker jag. Lanseras den med guldiga detaljer så kommer jag klippa en. :!

Det fina med den blåa är att det bara är inlägget som är blått. Den blåa färgen är diskret och påminner mycket om den färg inläggen på 6159-7000/7001 får när de bleknar efter många år.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Har varit en smygande skugga på detta forum väldigt länge nu. Lämnade för att jag inte kunde lägga en spänn på klockor då jag byggt på min musikstudio. Ack ack, dessa val man måste göra
Trevligt som tusan att se @yonsson och @Molle vara Broder-tuppar i egen hönsgård!
Nu är min jävla studio på den nivå jag önskat (nästan) så jag kan i alla fall milt börja snegla lite på annat än trummaskiner och annat som knäcker en snickares ekonomi i botten.
Ögonen har fastnat på SPB, särskilt 079 med den där ’inte för blå’ färgen.
Söker på forumet men hittar ingen som slagit till???
Någon som har en, eller som klämt och smakat lite?
Ha en god torsdag afton!
Har som @yonsson skriver haft en SBDC063
Fantastiskt prisvärd klocka. Kombinationen med blå vridning som skiftar i färg beroende på ljus och svart tavla är spot on:)
Idag hade jag köpt den med länk som här:
http://www.gnomonwatches.com/watche...m-automatic-blue-baby-mm-bracelet-ref-sbdc063
Men livet är kort och det finns många klockor kvar som jag vill testa, så den flippades.
Dock, ett av de allra bästa släppen från Seiko på flera år imho:happyhappy:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har varit en smygande skugga på detta forum väldigt länge nu. Lämnade för att jag inte kunde lägga en spänn på klockor då jag byggt på min musikstudio. Ack ack, dessa val man måste göra
Trevligt som tusan att se @yonsson och @Molle vara Broder-tuppar i egen hönsgård!
Nu är min jävla studio på den nivå jag önskat (nästan) så jag kan i alla fall milt börja snegla lite på annat än trummaskiner och annat som knäcker en snickares ekonomi i botten.
Ögonen har fastnat på SPB, särskilt 079 med den där ’inte för blå’ färgen.
Söker på forumet men hittar ingen som slagit till???
Någon som har en, eller som klämt och smakat lite?
Ha en god torsdag afton!
Om du gillar blått, glöm inte SPB083/SBDC065. Finns hos KM Globen.
20181123_090433.jpg
 
Topp