• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Spirit SCVE009

LJS

Omega
Pris
2000
Returpolicy
Enligt ö.k
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej KS!

Till försäljning har jag en i princip oanvänd Seiko Spirit SCVE009. Denna släpptes 2014/2015 men endast för den japanska marknaden och är troligtvis en rätt unik modell utanför Japans gränser. Denna inköptes september 2015 från en ÅF till Seiko i Japan via Amazon för 2600 kr. Med moms och tullavgifter blev det runt 3300kr. Kan inte minnas att jag använt den mer än 10 gånger sen dess. Många modeller från denna serie (SCVE001-009) är ganska eftertraktade idag då designen är relativt okonventionell för Seiko och dem slutades produceras efter 2015 vilket priset på andrahandsmarknaden reflekterat. Denna har som sagt ej använts på flera år och har därför heller inte varit hos urmakare. Jag har heller ingen direkt uppfattning hur väl den håller tiden, potentiell köpare bör vara medveten om detta. Enligt min lokala urmakare är inte detta ett speciellt komplicerat urverk så en service bör nog inte vara så svårt att få utförd för den intresserade.

Lite detaljer om denna modell.

Boett: Rostfritt stål med svart beläggning
Funktioner: Datum och 24-timmars indikator
Dimensioner: 40.5 x 47.3mm
Tjocklek: 13.2mm
Armband: Kalvläder med viklås, 18mm wire lugs
Glas (fram och baksida): "Hardlex" enligt Seiko, förmodligen någon akryl som är mer resistant för repor
Urverk: 4R37A
Vattenresistans: 10ATM/100M

Köp kan göras F2F i Luleå eller via Swisch/banköverföring. Saknar referenser då jag inte sålt något här förut. Tar däremot gärna emot vidare frågor om klockan via PM. Tack till KS för annonsplatsen!

IMG_20210720_183012.jpg
IMG_20210720_183416.jpg
IMG_20210720_183401.jpg
IMG_20210720_183437.jpg
IMG_20210720_183227.jpg
IMG_20210720_183000.jpg
 
Topp