• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko ssg05p1

Kenth77

Breitling
Hej !
Har fått en klocka i present av min sambo så därför ber jag forumet om lite råd då jag får välja ut den själv.

Har egentligen aldrig gillat för mycket ”plotter” å krams i klockorna med hittade en Seiko ssg005p1 som ligger närmst i nuläget.

https://www.seiko-prospex.com/sky/ssg005p1

Kanske redan finns någon tråd om denna klocka ?
Har en moddad skx idag men är alldeles för liten då jag är storväxt.
Tanken är att ha den som en”dresswatch” och inte på jobbet osv.
Skulle gärna ha safirglas men Seiko har ju flest klockor med Hardlex och har personligen liten eller ingen erfarenheter av det.
Har även kollat på sbdc027 men är orolig att även den är lite klen för min handled.

Tacksam för svar, God jul !! // Kenth
 

Omega87

Rolex
Om den inte är för liten så kör Presage! :) Seiko ssg005p1 är ju ingen direkt dressare om man följer klocknormen.
Här är min SRPB43 och min syrras killes SRPB46. Och japp, har fått in honom i träsket! ;)

Skärmavbild 2017-12-22 kl. 18.02.33.png


Skärmavbild 2017-12-22 kl. 18.02.18.png


Skärmavbild 2017-12-22 kl. 18.02.27.png
 

Kenth77

Breitling
Riktigt fina klockor, med risk för att låta otacksam är dom lite för små i min smak. Man skulle ju vilja känna å klämma på klockorna innan man beställer. Sällan butiken har modellen man är sugen på..
Skulle säga att runt 45mm är minimum då jag idag har en skx007 som känns riktig klen på min handled.
Ju mer man snöar in ju mer kräsen blir man....
vågar man beställa typ från uret eller andra näthandlare ? Tänkte på garantier å annat.

MVH Kenth
 

Omega87

Rolex
Riktigt fina klockor, med risk för att låta otacksam är dom lite för små i min smak. Man skulle ju vilja känna å klämma på klockorna innan man beställer. Sällan butiken har modellen man är sugen på..
Skulle säga att runt 45mm är minimum då jag idag har en skx007 som känns riktig klen på min handled.
Ju mer man snöar in ju mer kräsen blir man....
vågar man beställa typ från uret eller andra näthandlare ? Tänkte på garantier å annat.

MVH Kenth

Det skall ju kännas rätt och handledsstorlek är ju såklart en avgörande faktor. Jag har köpt från Uret.se flertalet gånger dock klockor för max 3-4000 kronor. Har aldrig behövt nyttja garanti men vet ingen som direkt haft problem med garantiärende hos dem. :) Får beställa en som du gjort bra research på och skulle det ändå kännas fel så får man bara nyttja sin ångerrätt (så länge villkoren uppfylls). Upp med en bild på din moddade SKX:a också för bövelen :D
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag tycker ju att den där flygaren som du föreslår är bra. För stor för mig men bra annars. Om du söker en dressare håller jag med om Cocktailklockorna. Den med Powerreserve bygger också lite på höjden (tror jag) så känns absolut inte liten. Testa den är mitt råd...
 

Kenth77

Breitling
Jag får nog kolla på en sådan innan jag bestämmer mig, tror den finns i butik om jag inte kollat fel. Jag fattar att ssg:n inte går under ”dresscode” men gillar stilen ändå. Har varit så anti alla krumelurer i klockor tidigare men tycker den håller stilen i alla fall. Men som sagt har inte bestämt mig.
 
Topp