• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SWY021 Pepsi "Mini-009" *Lägg ett bud*

d@ke

Cartier
...raritet, mint condition, NOS, oanvänd är några ord som stämmer in på den här skönheten. Skaffade den till grabben när jag letade efter en frän dykare åt honom. Denna är dock i för bra skick för att vara skolgårds-beater, även om den skulle klara av det. Istället kanske någon av er kan ge den lite handledstid. Eller så har ni någon speciell i er närhet som missade att skriva SWY021 på önskelistan av ren okunskap.
DSCN0983.JPG

Klockan är ett skyltexemplar och har därför "SAMPLE" stämplat I tsunami-symbolen på baksidan. Därav kan man vara säker på att ingen har använt den eftersom dessa klockor saknar urverk. Några små märken efter hantering finns men inget allvarligt. Den har legat och samlat damm sedan 1992 fram tills jag satte i ett nytt quartz igår. Trots det lilla formatet har den samma gedigna Seiko-känsla som storebror (SKX009) och vridringen har precis den tröghet med tydliga klick som man förväntar sig av en ny klocka. Lugg-till-lugg 39,5 mm och bredd 30,5 mm (34,5 inkl krona). 15 mm lugg så 16 mm nato funkar. I originalutförande var den monterad på ett jubilee. Detta medföljer vid affär, men någon har tyvärr kanibaliserat låset. Jag vågar lova att den här modellen inte dyker upp särskilt ofta och framförallt inte i nyskick. Rekommenderat pris i handeln låg på 450$ när det begav sig.

Då länken inte funkar så tänker jag mig 2.200,- inkl vanligt porto, eller lägg ett bud. Inga returer, men support erbjuds.
(det blå natobandet följer inte med vid affär då det är 18 mm och därför inte passar klockan storleksmässigt. Färgen passar dock väldigt bra.)
DSCN0984.JPG
DSCN0985.JPG
DSCN0986.JPG
DSCN0987.JPG
DSCN0988.JPG
DSCN0989.JPG

...och några bilder tillsammans med en annan favorit som storleksjämförelse. Nej, min mil-mod är inte till salu.
DSCN0979.JPG
DSCN0980.JPG
DSCN0981.JPG
DSCN0982.JPG

God Jul klocknördar!
/d@ke
 
Senast ändrad:
Topp