• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Turtle 777 Clean (Bildtung)

För lite sedan satt jag och lurkade på sedvanligt vis och funderade faktiskt på att köpa en ny liten dinka, och som man gör så fastnar man på alla möjligheter som finns.
Ja efter att man utrönt alla möjliga kandidater så hamnade man givetvis på ebay, och där letade man istället lägsta möjliga pris och börjar då även komma över diverse moddade ur... hmm om man kanske skulle slänga lite slantar på det istället?
Och med de psykologiska diagnoser man har och denna ljuvliga impulskontrollsproblematik så hamnade man djupt ner i smeten på Yobokies photobucket.
Oj oj oj, wow,kolla den!, vill ha!...
Sagt o gjort så lyckades man slänga iväg ett gäng digitala hundringar på modd till min SRP777.

Och idag började den första delen i modifieringen på blivande dinkan då ett kuvert från HongKong dök ner med lite godis från Yobokies.
1 yobokies godis.jpg


En liten kass bild innan moddningen ihop med min SRP315J1 kanske?
2 Monster and Turtle.jpg





Då var det bara att slita fram lilla nifen och tryck till, viola.
Lite gånk får man ju räkna med, några tops och lite gnuggande på klockan samt "bezel klickringen" eller vad den nu heter på faktermiska.
Och sedan mår man genast lite bättre över detta infall.
3 nifen.jpg

Sen blir det ju noga med den lilla packningen med, ett tunt svep med "BASTA Silicone" så att den stannar där den ska.
4 ut med det gamla.jpg

Sedär ja, en ny ring på plats men dessvärre tog jag inte några bilder på själva insatsen som skulle i, beklagar det inträffade.
Nåväl..
5 in med det nya.jpg






Slutresultats bilder följer nedan.
6 sideshot.jpg

7 på olivgråna zulut.jpg

8 ett nytt z22 kanske.jpg
9 Z 22 mmmm.jpg



Och givetvis ska ni ju få en liten bild på handleden med.
10 tadaa.jpg


Nu väntas fortsatta inköp på diverse annat godis med, och de delar som använts i dessa bilder är :
Yobokies SRP Turtle Marathon Bezel med Big Pip insats och ett nytt Silikon Z 22.

Ja, med ett nytt Z 22 så ser den faktiskt jäkligt läcker ut i mitt tycke, eller vad tycker ni ärade medlemmar?
 
...kör helst utan gummi, men den där vridringen är grym. Snygg och enkel mod.

Ja det är väl ingen som vill duscha med regnrock?, men angående klockan så tackar man :)
Jag ville ju ha något mer eget, därav marathon men jag undrar om man kanske skulle gjort som alla andra ist och slängt på en coinbezel för det verkar vara så man måste göra... o_O
Men detta kanske ändras när Safir glaset väl anländer och är på plats :D
 

d@ke

Cartier
...coinedge är också snyggt, men inte helt ovanligt längre. För inte så länge sedan var det svårt att hitta coinedge-ringar och det var bara Dave Murphy som gjorde dem och då utan klick. Nu går de att hitta från tre andra aktörer till bättre pris och bättre kvalitet med klick. Coinedge kan du ha på ditt nästa bygge. Tycker du ska behålla din ring och blästra hela kalaset. Eller kanske lägga på en mattsvart cerakote.
 
...coinedge är också snyggt, men inte helt ovanligt längre. För inte så länge sedan var det svårt att hitta coinedge-ringar och det var bara Dave Murphy som gjorde dem och då utan klick. Nu går de att hitta från tre andra aktörer till bättre pris och bättre kvalitet med klick. Coinedge kan du ha på ditt nästa bygge. Tycker du ska behålla din ring och blästra hela kalaset. Eller kanske lägga på en mattsvart cerakote.

Där sa du något... blästra det o_O kanske finns någon vänlig själ som gör sådant här på KS kanske... detta tål ju klart att undersökas :D
Tack för tipset!
 
Jaha.. då fick jag äntligen en bekräftelse från crystaltimes... nu är det bara o vänta o_O
Och så snart den kommer så kommer antagligen en ny bildserie igen :D
Under tiden söker jag fortfarande flitigt efter en lollipop sekundvisare, så skulle någon av er se detta som ha en sådan som råkar ligga och damma..då får ni givetvis gärna tjoa till i pm om den behöver ett nytt hem :D

Och en liten bild från dagen på 777Clean.
20170828_1902172.jpg
 
Jaha, då var man dum nog och beställde en dyr original länk från Holland o_O
Varför denna gick loss på över 1000pix kan jag inte förstå...

Hur som haver, jag vill gärna veta vad ni tycker ärade medlemmar... är länken bra eller an*s?
20170906_142202.jpg

20170906_194357.jpg


Edit, väntar fortfarande på Safir glaset från crystaltimes... inget nytt där ännu ;(
Edit 2, la till en bättre bild på 777clean med den nya original länken.
 

Bilagor

  • 20170906_194357.jpg
    20170906_194357.jpg
    158.2 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:
Tjoho!, idag kom den efterlängtade saffiiiiiiiiiren från Crystaltimes i tjingtjong Hongkong.
Så nu blir det lite sago stund, från en oerfaren glasbytare.
Detta började som sagt en kall och mörk natt, då jag var på jag efter nya klockor...
Äh, vi skippar det ni kan säkert läsa om tråden.

Jag har aldrig gjort detta förut men fick för mig att jag skulle prova på, köpte en budget glaspress från tha ebay, som seglade jorden runt innan den väl dök upp.
Detta gjorde även glaset.

Och idag damp det ner vilket i sin tur gjorde att min damp gick loss...
Först lite jämförelse bild på uret innan med det lilla kuvertet jämte.
20170911_213445.jpg

20170911_213340.jpg


Här har jag petat av locket, även detta med en liten öppnare av finaste chineseium köpt på Tradera för makalösa 39:-
20170911_213203.jpg


Sen var det lite efterforskning som krävdes för att få ur "kronan"? o_O nej jag är som sagt novis i detta så jag har inte en förbannad j*vla aning om vad den kallas, och vägrar att be om ursäkt för min okunskap, peta gärna in vad heter på svenska så även jag kan lära mig :D Tack på förhand.

20170911_213040.jpg

Sen var det lite nervöst när självaste urverket inte ville "trilla ur" boet, han bodde fint där tycke han.
Medans jag krävde avhysning då det var tal om en renovering så ut skulle han...
Till slut gav han med sig och tillät sig att ta in vandrarhem "transparenta burken med det blå locket"
20170911_212959.jpg


Nja, glad kanske han inte var, men nog om det.
Nu var det dags för en renovering, uppfräschning samt en ordentlig städning av dennes boning.
20170911_212834.jpg


Mot pressen!
Här lade jag en microfiberduk under och över när jag pressade ur Hardlexet utan några konstigheter, det hela gick nästan lite för lätt tyckte jag :)
Det kanske är fel att använda microfiberduk mellan boet och pressdynorna men jag var oroad för att åsamka några repor i boet samt original glaset, Rätta gärna mig om jag har fel i detta.
20170911_212740.jpg

Sen kan man ju inte hålla sig från att provpassa, titta och fundera på m man är tokig eller detta är precis som man var ute efter...(notera tjockleken på hardlex glaset O_O)
Jag tycker den lila AR coatingen är diskret, nog diskret för min "777Clean"
Vad tycker du ärade medlem om mitt val av en lilafärgad dubbledome till min cleanmod?
20170911_212653.jpg


Och i min värld, där min ADD spelar ut mig med kass impulskontroll samt dålig planering så missade jag givetvis att ta bilder när jag bytt pressdynor och pressar i det nya glaset i boet.
Även detta var lite nervös då man väntat nästan en månad på att glaset skulle dyka upp sen att man faktiskt inte gjort detta tidigare spelade även in i nervositeten.
Kan enbart rekommendera att prova dig fram med att glaset sätter sig redigt i boet samt rotera boet i pressen då dessa chineseium budget sk*t pressarna som säljes billigt är precis som förmodat, man får helt enkelt vad man betalar för.
Min pressade inte jämt över hela pressytan, istället fick jag lista ut var på dynan den mötte glaset först och använda den lilla tryckpunkten medans jag roterade boet så att den pressade ner glaset jämnt och ordentligt över helheten, och senare även försöka pressa över hela glaset när pressen är en definition av piece of sh*t...
Nåja, man kan vad man vill förutsatt att man vill.
Här är iaf resultatet av denna modifiering.
20170911_212604.jpg
20170911_212504.jpg
20170911_212420.jpg
20170911_212316.jpg
20170911_212221.jpg
20170911_212117.jpg
20170911_211934.jpg


Nu däremot sitter jag här ett par timmar senare, och inser att något har jag lyckats ställa till med som novis.
Klockan tappar tid.. så något har jag trots all min försiktighet gjort bort mig med, här tar jag tacksamt emot svar/hjälp/lösningar i tråden eller pm alternativt om någon barmhärtig medlem som faktiskt är kunnig kanske kan hjälpa mig med att åtgärda detta?

Oavsett, så ska den åtgärdas någonstans men fram tills dess så kan jag faktiskt säga att rent estetiskt så var detta min grund tanke med utseendet, och jag känner att lyckades jag med iaf.

Så för att summera, jag ville modda min Seiko SRP 777 Turtle-RE till något som är diskret samt att den har ett original utförande för den gemene observatören medans för någon som förstår så kan man se att det är en kraftig modifiering.
Samt att jag ville ha min klocka enligt mitt utförande och var jäkligt sugen på att prova att göra detta själv och att kanske få den erfarenheten med mig då detta är oftast min drivande tanke.

Vad blev då kostnaden för denna enkla mod?
Bezel ringen kostade 464:-
Bezel inserten kostade 224:-
Armbanden, här var jag kanske lite dum mot mig själv som köpte ett par läderband som jag modifierade för att passa 22mm luggar. de kostade 109:-/st köpta här på KS, Länken kostade närmare 980:- med frakt från ebay, då detta är en original länk med Seiko logga och någon extra spänne grej för dykardräkter som jag aldrig kommer till att använda.
Pressen kostade ca 200:- med frakt från ebay och skickades från Kina (detta tog ca 1 månad för den att anlända)
Glaset kostade 384:- med frakt via Crystaltimes och den skickades även runt jorden 3 varv, och anlände idag.
Boetöppnaren kostade 39:- på tradera och dessvärre minns jag inte om frakten ingick eller ej.

Så med skam i kroppen och en klocka som tappar minuter per timme så gav jag i runda slängar 2509:- totalt utöver kostnaden för klockan.
Värt det?, njaeee....
Jo, kolla så jäkla häftig den blev då!
:)
Frågor på det?
Om inte så sätter jag mig i ett hörn och gråter lite....
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tjoho!, idag kom den efterlängtade saffiiiiiiiiiren från Crystaltimes i tjingtjong Hongkong.
Så nu blir det lite sago stund, från en oerfaren glasbytare.
Detta började som sagt en kall och mörk natt, då jag var på jag efter nya klockor...
Äh, vi skippar det ni kan säkert läsa om tråden.

Jag har aldrig gjort detta förut men fick för mig att jag skulle prova på, köpte en budget glaspress från tha ebay, som seglade jorden runt innan den väl dök upp.
Detta gjorde även glaset.

Och idag damp det ner vilket i sin tur gjorde att min damp gick loss...
Först lite jämförelse bild på uret innan med det lilla kuvertet jämte.
20170911_213445.jpg

20170911_213340.jpg


Här har jag petat av locket, även detta med en liten öppnare av finaste chineseium köpt på Tradera för makalösa 39:-
20170911_213203.jpg


Sen var det lite efterforskning som krävdes för att få ur "kronan"? o_O nej jag är som sagt novis i detta så jag har inte en förbannad j*vla aning om vad den kallas, och vägrar att be om ursäkt för min okunskap, peta gärna in vad heter på svenska så även jag kan lära mig :D Tack på förhand.

20170911_213040.jpg

Sen var det lite nervöst när självaste urverket inte ville "trilla ur" boet, han bodde fint där tycke han.
Medans jag krävde avhysning då det var tal om en renovering så ut skulle han...
Till slut gav han med sig och tillät sig att ta in vandrarhem "transparenta burken med det blå locket"
20170911_212959.jpg


Nja, glad kanske han inte var, men nog om det.
Nu var det dags för en renovering, uppfräschning samt en ordentlig städning av dennes boning.
20170911_212834.jpg


Mot pressen!
Här lade jag en microfiberduk under och över när jag pressade ur Hardlexet utan några konstigheter, det hela gick nästan lite för lätt tyckte jag :)
Det kanske är fel att använda microfiberduk mellan boet och pressdynorna men jag var oroad för att åsamka några repor i boet samt original glaset, Rätta gärna mig om jag har fel i detta.
20170911_212740.jpg

Sen kan man ju inte hålla sig från att provpassa, titta och fundera på m man är tokig eller detta är precis som man var ute efter...(notera tjockleken på hardlex glaset O_O)
Jag tycker den lila AR coatingen är diskret, nog diskret för min "777Clean"
Vad tycker du ärade medlem om mitt val av en lilafärgad dubbledome till min cleanmod?
20170911_212653.jpg


Och i min värld, där min ADD spelar ut mig med kass impulskontroll samt dålig planering så missade jag givetvis att ta bilder när jag bytt pressdynor och pressar i det nya glaset i boet.
Även detta var lite nervös då man väntat nästan en månad på att glaset skulle dyka upp sen att man faktiskt inte gjort detta tidigare spelade även in i nervositeten.
Kan enbart rekommendera att prova dig fram med att glaset sätter sig redigt i boet samt rotera boet i pressen då dessa chineseium budget sk*t pressarna som säljes billigt är precis som förmodat, man får helt enkelt vad man betalar för.
Min pressade inte jämt över hela pressytan, istället fick jag lista ut var på dynan den mötte glaset först och använda den lilla tryckpunkten medans jag roterade boet så att den pressade ner glaset jämnt och ordentligt över helheten, och senare även försöka pressa över hela glaset när pressen är en definition av piece of sh*t...
Nåja, man kan vad man vill förutsatt att man vill.
Här är iaf resultatet av denna modifiering.
20170911_212604.jpg
20170911_212504.jpg
20170911_212420.jpg
20170911_212316.jpg
20170911_212221.jpg
20170911_212117.jpg
20170911_211934.jpg


Nu däremot sitter jag här ett par timmar senare, och inser att något har jag lyckats ställa till med som novis.
Klockan tappar tid.. så något har jag trots all min försiktighet gjort bort mig med, här tar jag tacksamt emot svar/hjälp/lösningar i tråden eller pm alternativt om någon barmhärtig medlem som faktiskt är kunnig kanske kan hjälpa mig med att åtgärda detta?

Oavsett, så ska den åtgärdas någonstans men fram tills dess så kan jag faktiskt säga att rent estetiskt så var detta min grund tanke med utseendet, och jag känner att lyckades jag med iaf.

Så för att summera, jag ville modda min Seiko SRP 777 Turtle-RE till något som är diskret samt att den har ett original utförande för den gemene observatören medans för någon som förstår så kan man se att det är en kraftig modifiering.
Samt att jag ville ha min klocka enligt mitt utförande och var jäkligt sugen på att prova att göra detta själv och att kanske få den erfarenheten med mig då detta är oftast min drivande tanke.

Vad blev då kostnaden för denna enkla mod?
Bezel ringen kostade 464:-
Bezel inserten kostade 224:-
Armbanden, här var jag kanske lite dum mot mig själv som köpte ett par läderband som jag modifierade för att passa 22mm luggar. de kostade 109:-/st köpta här på KS, Länken kostade närmare 980:- med frakt från ebay, då detta är en original länk med Seiko logga och någon extra spänne grej för dykardräkter som jag aldrig kommer till att använda.
Pressen kostade ca 200:- med frakt från ebay och skickades från Kina (detta tog ca 1 månad för den att anlända)
Glaset kostade 384:- med frakt via Crystaltimes och den skickades även runt jorden 3 varv, och anlände idag.
Boetöppnaren kostade 39:- på tradera och dessvärre minns jag inte om frakten ingick eller ej.

Så med skam i kroppen och en klocka som tappar minuter per timme så gav jag i runda slängar 2509:- totalt utöver kostnaden för klockan.
Värt det?, njaeee....
Jo, kolla så jäkla häftig den blev då!
:)
Frågor på det?
Om inte så sätter jag mig i ett hörn och gråter lite....
Fasen vad bra det blev. Nu blev min turtle reissue-abstinens än värre.

Nu vet jag inte exakt hur dessa moderniteter är skapta inuti i detalj men du kanske bara kommit åt ruckningen och/eller råkat peta ur balansfjädern ur den där styrningen när du tog ut verket. Då kan de sakta sig häpnadsväckande mycket. Men det finns nog folk här som vet det där bättre.
 
Bezel ringen heter Marathon och inserten heter Big Pip dessa är från är från Yobokies.
Läderarmbanden kommer från användaren @Hans Beck här på KS och jag kan inget annat än att rekommendera honom eller dessa 2 delade arbanden, dessa var 24 mm som jag "byggde om"
Originallänken kommer från någon tomte i tyskland på ebay som hade denna oöppnad för dyra pengar.
Pressen valdes pga pris, men jag betvivlar att någon av de budget pressarna är något att ha. Även denna köpt på Ebay.
Glaset är av modell CT072 Dubble Dome Saphire Purple AR Coating och köptes av Crystaltimes i Hongkong.
Boetöppnaren som använts vid detta tragiska våldförandet är utav tvåpinnars modell i äkta chineseium, rent skräp och jag rekommenderar starkt något som tar tag i grejorna med mer än två tänder... men den var billig iaf.
Jag bifogar gärna bilder på tortyr redskapen som använts i detta bygge om så önskas.
 
Fasen vad bra det blev. Nu blev min turtle reissue-abstinens än värre.

Nu vet jag inte exakt hur dessa moderniteter är skapta inuti i detalj men du kanske bara kommit åt ruckningen och/eller råkat peta ur balansfjädern ur den där styrningen när du tog ut verket. Då kan de sakta sig häpnadsväckande mycket. Men det finns nog folk här som vet det där bättre.
Värst vad du fick det att låta simpelt då?! :D
Petat ur något tror jag inte jag gjort då jag inte funnit några lösa delar någonstans, men det kanske ligger kvar inuti verket, jag vet faktiskt inte heller...
Då får jag väl bara hoppas att någon av dem är på gott mod att hjälpa mig i detta kanske?

Ja det är rätt häftigt att kunna ha gjort något som går emot den vanliga "coinbezel" modden, är dock inte super nöjd med min bezel men det kanske kan komma att ändras jag har ju lite andra tankar med med finishen på boet och liknande. :D
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Värst vad du fick det att låta simpelt då?! :D
Petat ur något tror jag inte jag gjort då jag inte funnit några lösa delar någonstans, men det kanske ligger kvar inuti verket, jag vet faktiskt inte heller...
Då får jag väl bara hoppas att någon av dem är på gott mod att hjälpa mig i detta kanske?
Tänkte där balansfjädern går emot vid ruckningen, "regulator pin", den kan haka ur så den kan behöva puttas tillbaka i läge igen så den engagerar i pinnen. Annars kan den tappa mycket tid då fjädern blir för lång. Det är ungefär så kort min "kunskap" sträcker sig vad gäller den delen. Värt att kolla iaf.

Seiko-TC.jpg
 
@URsinne Okej, jag vet inte vad jag tittar efter eller hur det ska se ut, och jag kom fram till att 10 år av svetsning gör det omöjligt för mig att se något sådant litet.
Några förstorings glas har jag dock inte... o_O
Ser du något skumt med detta, eller är bilden för kass?
20170911_235410.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag kan inte se det på bilden. Om du tttar på ritningen, det står "regulator pin" på den gula manicken. Den har du på vänster hand på fotot. Det stiftet eller stiften, som går ned under den ska yttre fjädervarvet engagera i, gå emot. Det fjädervarvet kan ha "hoppat ur" när du hade problem med att få ur verket. Kolla att fjädern ligger emot ruckstiftet. Annars kanske den ligger på fel sida om det. Då kan den få de symtom du beskriver.
 
Senast ändrad:

Gimbal

Omega
Trevlig tråd då jag själv börjat fundera på glas och vridringsbyte, fast på skx007'an till att börja med.
Knepigt att den tappar tid dock, inget synligt uppenbart fel.
Har du provat appen "wildspectra mobile lite" (android) som kan lyssna på klockan och mäta hur fel den går?
Det krävs lite inställningar först så sök på youtube, där finns beskrivningar.
se
Justerade själv nyligen min 777'a, tyvärr tickar den så tyst så det funkar bara med boetten av och absolut tystnad i rummet för övrigt.
 
Jag kan inte se det på bilden. Om du tttar på ritningen, det står "regulator pin" på den gula manicken. Den har du på vänster hand på fotot. Det stiftet eller stiften, som går ned under den ska yttre fjädervarvet engagera i, gå emot. Det fjädervarvet kan ha "hoppat ur" när du hade problem med att få ur verket. Kolla att fjädern ligger emot ruckstiftet. Annars kanske den ligger på fel sida om det. Då kan den få de symtom du beskriver.
Kollade lite på klockan efter jag skrev här under natten eftersom jag inte kan låta något vara ifred, men blev inte klokare...
Sen kom jag på att jag har ju en SRP315 Monster med, med exakt samma urverk... nåja jag sprättade upp den med och satt här i natten och lekte finn fem fel med de båda verken... blev inget klokare för det.
Sen började jag undersöka vad som kan ha gått fel dvs vad gjorde jag och gick igenom allt jag gjorde, upptäckte då att det finns ett sätt att sätta i kronan i uret och rätt sätt att göra det på.
Gjorde om och gjorde rätt kändes det som.
Den fördes i och när jag fick motstånd så tog jag ur och roterade den igen, upprepade detta tills den frivilligt gick i.
Sedan dess tycker jag att den har hållit tiden!
Kan hända att den behöver justeras. Men f*n vad glad jag är :)

Och tack! @URsinne !!

Trevlig tråd då jag själv börjat fundera på glas och vridringsbyte, fast på skx007'an till att börja med.
Knepigt att den tappar tid dock, inget synligt uppenbart fel.
Har du provat appen "wildspectra mobile lite" (android) som kan lyssna på klockan och mäta hur fel den går?
Det krävs lite inställningar först så sök på youtube, där finns beskrivningar.
se
Justerade själv nyligen min 777'a, tyvärr tickar den så tyst så det funkar bara med boetten av och absolut tystnad i rummet för övrigt.

Till SKX finns där bra mycket mer saker att välja mellan då detta är den som moddas mest verkar det som, bestämmer du dig väl för att göra det så kommer du ha skoj bland alla godsaker :D
Den där appen är ju ett bra tips kanske, ska faktiskt ta och undersöka den och se om den ger något. Tack för tipset :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kollade lite på klockan efter jag skrev här under natten eftersom jag inte kan låta något vara ifred, men blev inte klokare...
Sen kom jag på att jag har ju en SRP315 Monster med, med exakt samma urverk... nåja jag sprättade upp den med och satt här i natten och lekte finn fem fel med de båda verken... blev inget klokare för det.
Sen började jag undersöka vad som kan ha gått fel dvs vad gjorde jag och gick igenom allt jag gjorde, upptäckte då att det finns ett sätt att sätta i kronan i uret och rätt sätt att göra det på.
Gjorde om och gjorde rätt kändes det som.
Den fördes i och när jag fick motstånd så tog jag ur och roterade den igen, upprepade detta tills den frivilligt gick i.
Sedan dess tycker jag att den har hållit tiden!
Kan hända att den behöver justeras. Men f*n vad glad jag är :)

Och tack! @URsinne !!
Det var bra att det ordnade sig. Inte för jag förstår hur men huvudsaken om det funkar som det ska;)
 
Jaha då prövade man att polera den och fila lita lite på bezeln, det gick åt helvete så nu blir det antagligen o köpa en annan bezel, har någon något bra förslag? för Coin Bezel kommer det j*lar inte på den. :)
20171003_213806.jpg


Har även moddat min monster något, så den fick hänga med här igen... :D
20171003_213944.jpg
 
Är jäkligt sugen dock på att hitta någon som kan blästra hela rubbet, känner någon sig manad så var snäll och hör av er.
 
Nå, vad skedde sen då?
Ja... vad ska man säga, har man börjat är det svårt att sluta!

Som d@ke nämde, så kunde jag ju inte låta bli att beställa något gott av dr.seikostain (Kryzsztof) i inväntan på den eventuella custom bezel, Och jag kan inget annat än att rekommendera att köpa av honom!
Köpte Bezel och insert, fick 2st 3M dubbelhäftande klister och att en ny bezelpackning ingick! Kvalitetsmässigt så ligger den en bra bit över bezel från yobokies.

Nåja, kära forum, säg adjö till 777Clean och Hälsa på B&R-Shark
20171118_17320222222.jpg

20171118_1800572222.jpg
20171118_17583222222.jpg

20171118_175846 1222.jpg

Ja, klockan är skitig, men likväl! :D

One Second Closer, aka dr.seikostain aka Krzysztof kan jag som sagt bara rekommendera om ni är sugna på att göra lätta mods på era Turtle RE eller SKX.
 
Topp