• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Ufo

Jockinho

Patek
2-Faktor
Söker något lite enklare, klickar inte helt med kronografer. Bra i huvudet, sämre i praktiken ;)

DSC_0006_zpswrjmwzmw.jpg


Ett Seiko Ufo från oktober 1974 enligt Seikos tidstabell. Av vad jag kan se är allt original utom möjligtvis insert, översta pushern (helt klart ny) och glas. Samt länken är nyare men passar perfekt och dessutom väldigt skön att bära.

I fint skick för sin ålder, det finns lite mindre märken på boetten men inget allvarligt. Tavlan har några mindre skavanker men igen inget allvarligt, den ser riktigt bra ut. En ganska stor klocka med sina 42mm utan krona, lite klossig. Dvs. 70-tals design helt enkelt, en udda och cool sak :) Glaset är i fint skick. Dock har det lite kladd innanfär, lite som om någon dragit sitt finger mot glaset. Det syns ibland i vissa ljus men inte alls i normalt dagsljus. En urmakare (eller händig köpare) kan alltid peta loss glaset och torka av det, det har varit min plan iaf.

DSC_0009_zps2nhk2fjk.jpg

DSC_0015_zpsroweofzb.jpg


Kronografen fungerar bra, nollställer som den ska etc. Tidshållning har jag haft svårt att testa då den saknar sekundvisare, men inom en minut (-) går den. Således en klocka som fungerar bra i vardagslivet men igen klocka för dig som måste ha exakt tid.

DSC_0014_zpssdgauvem.jpg

DSC_0011_zpsij5i50rp.jpg


Kommer på länken på bilderna. Överlag en charmig klocka för en liten peng, mkt kvalité i dessa äldre Seikos.

Bytesvärdet sätter jag till 1500kr, känns rimligt för en automatisk kronograf från en av världens största (och främsta) klocktillverkare. Kan ses i Motala.

I bytesväg är jag sugen på:
- Seiko sarb035, Cocktail, spirit
- Omega Geneve
- Kemmner Marine
- Magrette
- Andra förslag är alltid välkommet med iof!
Pengar upp går bra, men inte mer än 2k.
(Just nu endast aktuellt med byte, har en kölista vid köp men går ju pm:a om du vill stå där med in case off)

Vid ev. frågor eller intresse var snäll och pm:a :)

Retur: Inga problem returnera klockan om den inte anses vara som beskriven.

//Jocke
 
Topp