• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Z 20 gummi! Falsk vs Äkta?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om banden?! Jag har försökt att reda ut äkthet fram och tillbaka, vad som är vad osv!
Är båda falska? Är båda äkta med olika tillverkare? Är någon av dem äkta, ni fattar!
Det är intressant att höra er åsikt!

Var tveksam till att starta en tråd, det finns ju mängder med åsikter där ute! Men det är ju många - tror jag - som har köpt och sålt en Seiko med falskt gummi i god tro! Har ringat in med grönt vad jag tror är den äkta! Banden är mina med nytagna bilder!

Fyll gärna på med er kunskap och erfarenhet!


Bandet till vänster har tydligare struktur med mindre ”tsunamin” logga! Vad tror ni?
F7FC2CC5-C4C8-4C08-91D6-E5190ED6203C.jpeg


Spännet till vänster har märkbart större text och skarpare prägling!
2C0D16B5-2298-4873-B4F5-6DC75557122A.jpeg


Baksidan med Seiko Z20! Strukturen på gummit syns tydligt! Vad tror ni om typsnittet! OBS att det skiljer på avrundningen. Det ena bandet är mer avrundat!
4E00168B-5283-4469-9A0D-02ED5076CD3D.jpeg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tackar för tipset! Jo, jag har sökt på nätet efter likartade förslag. Men som allt annat blir man aldrig riktigt klok! Tycker aldrig jag hittar rätt/fel i förhållanden till sina egna band!
 

Psykel

Patek
Vad tror ni om banden?! Jag har försökt att reda ut äkthet fram och tillbaka, vad som är vad osv!
Är båda falska? Är båda äkta med olika tillverkare? Är någon av dem äkta, ni fattar!
Det är intressant att höra er åsikt!

Var tveksam till att starta en tråd, det finns ju mängder med åsikter där ute! Men det är ju många - tror jag - som har köpt och sålt en Seiko med falskt gummi i god tro! Har ringat in med grönt vad jag tror är den äkta! Banden är mina med nytagna bilder!

Fyll gärna på med er kunskap och erfarenhet!


Bandet till vänster har tydligare struktur med mindre ”tsunamin” logga! Vad tror ni?
F7FC2CC5-C4C8-4C08-91D6-E5190ED6203C.jpeg


Spännet till vänster har märkbart större text och skarpare prägling!
2C0D16B5-2298-4873-B4F5-6DC75557122A.jpeg


Baksidan med Seiko Z20! Strukturen på gummit syns tydligt! Vad tror ni om typsnittet! OBS att det skiljer på avrundningen. Det ena bandet är mer avrundat!
4E00168B-5283-4469-9A0D-02ED5076CD3D.jpeg
Högra har samma fejklogga som Indien-Seikos. För höga bokstäver, tydligast på E tycker jag.
 
Topp