• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko...?

Åh. Vilket forum! Det finns fler som jag! Massa coola tips och klockor som är fantastiska. Själv äger jag 9-10 klockor som iaf jag är stolt över (dock i dom lägre prisklasserna).
Jag köpte en sån sjysst klocka på Blocket härom veckan. En Seiko, kanske från 90-talet? Har någon klok person bättre koll?
Så här ser den ut:
image.jpg

Den har repigt glas över datumet och bezelringen är skadan. Vet någon om man kan köpa reservdelar till den sån här skönhet?
/Johannes
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ge oss siffrorna på baksidan så kan du få årtal. Reservdelar kan säkert Klockmaster beställa åt dig. Välkommen hit! SEIKO-frågor får man bäst svar på i seikotråden.
 

Exxet

Rolex
Gissar på en 7t32-f039 från ca: -92, bra att det är en Panda-tavla, lite mer eftertraktat, glas kan man nog få tag på hos en lite bättre urmakare (ej ur o penn) mineral ca: 300:- inkl isättning, safir några hundra till, billigast är att köpa hos Cousins.uk och göra det själv (om man kan vill säga) tror att det blir värre med bezelinlägget, du får nog kika efter en donatorklocka.
 
Topp