Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad trevlig att du uppskattar Seikolendern, och berättar det. Jag hade nog gjort den även om den så bara var för mig själv, men det är förstås roligt om den även gläder andra. Tack!Fantastisk härlig tråd. Genomarbetad, fina klockor och grymma bilder. Kudos till dig!
Snygg klocka och bilder!Tio dagar kvar till julafton och nu finns det en gran här hemma som skall kläs ikväll. Vet att många väntar med det till kvällen innan men inte jag. Kinneviksgranen på Skeppsbron i Gamla Stan här i huvudstaden är rest och klädd sedan länge. Vet inte om den är känd ute i landet men bland stockholmare är den ett (mestadels) uppskattat inslag under julen med sina 40 meters höjd. Trots sin storlek får den plats i dagens lucka, praktiskt. Nu öppnar vi den:
På Skeppsbron står en gran, skänkt av Kinnevik
På armen tickar en Seiko, laddad av kinetik
Det blir till att jobba hårt för att hålla den igång
Eftersom pausen tills den används igen kan bli väldigt, väldigt lång
Tror vi kan konstatera på att du är bra på att köpa klockor men värdelös på att sälja dem.
Bästa tråden just nu! Fina klockor och väldigt fina bilder.
Lite för många kanske, framförallt om man räknar in alla de andra. Fördelen är att jag nästan själv glömmer bort vad jag har emellanåt och blir glatt överraskad när jag tar fram klockorna ur dess olika gömmor. En sorts ständigt pågående adventskalender på ett personligt plan.Verkligen en rolig tråd! Lyxigt att ligga inne med 24 snygga japanare!
Riktigt snygg! Referensnummer?”Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är”
Några rader ur en psalm med text av Erik Blomberg som nog passar särskilt bra idag, mörkare än så här blir det nämligen inte på det norra halvklotet. Själv kan jag ana ljuset i slutet av Seikolendern, med blott tre luckor kvar. Bandet på dagens Seiko tål förresten att omnämnas särskilt. Ett single pass-NATO från Haveston med ett färgschema tillhörande USAAF under 2:a världskriget. Själv tänker jag alltid på de gamla postsäckarna, de som syns i ”Karl-Bertil Jonsson” på julafton, när jag ser bandet. Vet inte om ni är tillräckligt gamla för att ha sett såna säckar i verkligheten? Jag tror mig ha gjort det. Nog om postsäckar och NATO-band, nu öppnar vi dagens lucka:
På årets mörkaste dag, december den tjugoförsta
En julmust dricker jag, man vill ju inte törsta
Nu äntligen vänder det, nu går vi mot ljusare tider
Med ännu en Seiko på armen, det blir fler vartåt det mot julafton lider
Riktigt snygg! Referensnummer?
Tack för Seikolendern, har öppnat varje lucka med spänning. Vilka fina bilder och klockor. Svårt att säga någon favorit men undrar vad för ref det är på nr14?