• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sekundvisare fallit av...

Hej KS!
Tittade runt på lite olika trådar men lyckades inte hitta något som var up to date så provar såhär.

Det är så att sekundvisaren på min Omega Seamaster (Ref: 166.0251) har börjat strula genom att sekundvisaren helt trillat av två gånger. Båda gångerna hände det när jag var ute på stan under kvällstid, kan dock inte minnas att klockan fått någon smäll (mer än att jag dunkat ihop med någon på ett dansgolv). Första gången var jag på Krons och fick det fixat för ca 500kr, men nu 4 månader senare har det hänt igen. Eftersom jag har flyttat till CPH så är Krons mer eller mindre ute ur bilden. Känns som lite ovanligt att detta hänt två gånger och undrar därför om någon har rekommendation på vad jag ska göra, är det bara lämna in klockan på nytt eller bör något annat ses över? I övrigt är klockan i bra skick :)

Tacksam för all hjälp och finns det någon mer passande tråd så hojta!

Har den ramlat av en gång så ökar ju sannolikheten för att det ska hända igen. Antingen är visaren kass eller så är röret där visaren sitter kass.

Låter rimligt att hålet ev kan ha blivit aningen större som gjort att det hänt igen.

Får bli så att gå till urmakarn och kolla vad han säger, men luktar nog ny visare.

Tack!

Tillbaka
Topp