• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semester och klockor…

G-shock... Fast jag är ju partisk iofs😁
Det här räcker väl för tre-fyra dagar🤔
IMG_20250721_090855.jpg

Någon som har koll på Prag angående rån stöldrisk? Jag ska dit för första gången nästa månad och funderar vilken klocka som får följa med.
Är du det minsta orolig bör du lämna klockan hemma oavsett vad någon annan säger.

Kan väl knappast vara kul gå runt nervös och tro "alla" du möter vill dig ont på din semester?
Eller så inser du att skit kan hända oavsett var du befinner dig.
Hemma i Skräckemåla likaväl som Caracas hamnkvarter.

Någon som har koll på Prag angående rån stöldrisk? Jag ska dit för första gången nästa månad och funderar vilken klocka som får följa med.

Vad där över påsk med familjen. Vi var inte ute och festade till sent på kvällen och då är det en säker stad. Finns stöldligor och ficktjuvar som i alla stora städer. Min Tudor FXD var det ingen som noterade, jag hade inte heller haft på mig något finare.

Uber och Bolt är billigt att ta på kvällen och smidigt. Åk spårvagn på dagen om ni vill prova, och håll koll på plånboken.

Kan även rekommendera dessa två affärer. Den första är i en lägenhet på våning 1 i sammma kvarter som alla lyxbutiker är. Ring på portkoden så öppnar de. Du kan även passa på att stanna vid flaggskeppsbutikerna om så önskas runt hörnet.

Ett annat alternativ är detta:

Om du besöker det andra stället så är lunch här att rekommendera: https://mamashelter.com/prague/

Vad där över påsk med familjen. Vi var inte ute och festade till sent på kvällen och då är det en säker stad. Finns stöldligor och ficktjuvar som i alla stora städer. Min Tudor FXD var det ingen som noterade, jag hade inte heller haft på mig något finare.

Uber och Bolt är billigt att ta på kvällen och smidigt. Åk spårvagn på dagen om ni vill prova, och håll koll på plånboken.

Kan även rekommendera dessa två affärer. Den första är i en lägenhet på våning 1 i sammma kvarter som alla lyxbutiker är. Ring på portkoden så öppnar de. Du kan även passa på att stanna vid flaggskeppsbutikerna om så önskas runt hörnet.

Ett annat alternativ är detta:

Om du besöker det andra stället så är lunch här att rekommendera: https://mamashelter.com/prague/
Tack så mycket för för den infon! Plånbok har jag inte då jag använder mobil som betalmedel, men då känns det ju ändå ingen fara alls att rocka en CWC SBS som ändå är väldigt under radarn och kanske inget stöldligor vänder sig först till. Ska bli kul att åka dit och får se om vi hinner med nå klockaffärer då det är för kompisens skull vi åker som fyller jämnt :)

Beror på destination, framförallt pga säkerhet och stöldrisk.

T.ex. Dubai - Nr 2.

T.ex. Sydamerika - Nr. 1

Är för snål idag men målet är att komma till Nr. 3 en dag, förutsatt att det är en vettig destination.

IMG_4703.jpeg

IMG_4693.jpeg

Hänger i götets skärgård.
POn får hänga med på bad props läsnings klippor och maneter.

Tänk hotell, pooler och barer.

1. Onödigt att skrapa Pateken i poolkanten - den får vara hemma. G-Shock eller Garmin istället

2. Tar med en finare klocka för kvällarna och en beater för vattenkrigen på dagarna

3. F* it - klockor ska användas och poolvatten skadar inte. Jag tar den hag känner för oavsett värde…

Var är ni?
Jag är nog mellan 1 och 2. Dyraste stannar hemma. Några andra får haka på och lite beroende på situation.

Ska till Barcelona med min dotter strax, vilket innebär ganska städat och ok med dyrare klocka. Var nyligen med vänner i Lissabon, den dyrare klockan fick följa med dagtid. Mtp att jag visste hur blött det skulle bli på kvällen/natten slutade det med MoonSwatchen för säkerhets skull då..

Varit mycket i Prag. Vi har bott i centrala Prag kring Old Town; rent och mycket patrullerande poliser. Alltid känt mig trygg även när vi gått hem sent (med reservation för att jag inte haft sena festnätter med allt det kan innebära). Kring Karlsbron och andra turisttäta stråk är det emellertid välkänt med ficktjuvar. Jag hade däremot inte varit orolig för att ha en dyrare klocka om du håller dig centralt och med en ok berusningsgrad.

Tillbaka
Topp