• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semester/strandklocka?

gonza

Panerai
Tja,
nu behöver jag att vi slår våra kloka huvuden ihop.
Behöver en ny semester/beach och lite stryktålig klocka i stil med Panerais submersible. Har en smärtgräns på 42mm och får gärna kosta kring ca 50K . Sitter i övrigt på en Pam392 som jag vill hålla snygg å fräsch samt en AP26230 som jag absolut inte vill sporta på beachen. Älskar Pam615 men är både för stor och dyr. Måste hitta rätt innan vinterresan i slutet på December.
 

mglaum

Panerai
IWC Aquatimer? Jag personligen håller IWC Aquatimer 3536 2000 Titanium väldigt varmt men om begagnat inte är aktuellt så kostar väl en ny dryga 50 tkr och är 42mm mig veterligen.
 

gonza

Panerai
Har faktiskt funderat på Aquatimer ett par ggr, favoriten är verkligen IW379502, någon erfarenhet av den? Har förstått att den har en gummiklädd boett??
 

mglaum

Panerai
Har faktiskt funderat på Aquatimer ett par ggr, favoriten är verkligen IW379502, någon erfarenhet av den? Har förstått att den har en gummiklädd boett??
Den är häftig men inte riktigt min smak, däremot är den 44mm samt kostar den väl dryga 100 tkr ny? Har inte fingrat på den men sett den.
 

gonza

Panerai
+1 på det! Hade själv tyckt att en 114060 hade passat bra in i samlingen. Men ser att du just sålt en gmt, och det är ju ganska så likt..
Precis, GMT blev tvungen att ryka för att göra plats för AP´n. Känner dock starkt för en sjyst slit å släng, något som inte krossar ens hjärta om den blir lite repig efter en dag på beachen. 114060 är nog ett av dom bättre valen.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Precis, GMT blev tvungen att ryka för att göra plats för AP´n. Känner dock starkt för en sjyst slit å släng, något som inte krossar ens hjärta om den blir lite repig efter en dag på beachen. 114060 är nog ett av dom bättre valen.
Visst! Tålig, clean och snygg. Vill du spara några kronor att dricka sprit för så köper du en pre-maxicase. Men du verkar gilla större klockor så 114060 är kanske bättre trots allt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aldrig testat Omega, någon speciell ref du tror skulle passa?

Det är ju dessutom 25% på Omega hos Rob Engström nu i december.

Rob.Engström rivstartar Black Friday och december ut med ett riktigt fint klockerbjudande till medlemmar på Klocksnack !
Under december månad drar vi av 250kr för varje 1000kr vid köp av armbandsur från Omega eller Longines.

Välkomna in i butiken!
eller Maila/PM via PM: ROB-1832 ,
uppge ”nick” och fullt namn samt telefonnummer och email.


Trevlig helg!
Rob. Engström AB
[email protected]


http://www.robengstrom.se
Instagram: doing_time
Följ oss gärna på Facebook!
 

maxizz

Omega
2-Faktor
IMG_4885.JPG

16613 som flertalet här rekommenderar! Supernöjd med min :D
 

CLT

Rolex
114060 passar ju utmärkt om du sitter på både AP och Panerai.
Köp ett Rubber B också, perfekt på stranden.
IMG_4111.JPG
 
Topp