• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semesterklockan? När du inte vågar eller vill använda din vardagsklocka.

Sovdoktor

Basic
2-Faktor
Tips mottages tacksamt på ett semesterur för tillfällen då vardagsklockan inte lämpar sig att visa upp.

Krav; automatisk, badbar, skall kunna förloras utan att man gråter blod.

Länk eller gummi?
Budget?
Storlek?

Sedan, om du inte ska på semester i London, Paris eller möjligen Milano och/eller bor i skogen idag är ju inte Sverige speciellt förskonat från klockrån.

Citizen Aqualand, seiko skx eller kanske en Longines Hydroconquest?

Ingen av de är flashiga för 5 öre men ändå roliga att ha på sig och tåliga nog för poolen som en middag 👍

Länk och eller gummi.
Budget sub 10

Den del av Sverige fär jag bor är definitivt inte förskonad från klockrån. Semester i Barcelona, nog skulle jag vara försiktig.

Håller med Emlan ovan o slår slag för Luminox beaters, perfekt bad dinka, klockia tex har hyfsat utbud på det du söker, googla runt där, bästa köpet - via ks, finns en hel del här sub 10k

Valfri seiko dykare kan inte gå fel!
IMG_20220809_223353.jpg

IMG20220805092851 (1).jpg

Skulle hållam med dropic. Seiko slår aldrig fel och är väldigt prisvärda till vad du får för pengarna. Finns en uppsjö av varianter som säkert kan ticka alla boxar för dig.

Trist att inte kunna använda sina klockor bara för man åker utomlands. Försäkring är inget alternativ?

Finns tusentals klockor under 10k men ett mindre känt märke kan väl vara att föredra då kanske? Serica, Squale etc...Unimatic är helt sterila typ.

Senast ändrad:
En som jag har haft span på:
Mucho cool, sicket namn oxå 😎

Vet inte riktigt vart du semestrar men är känslan att det finns en risk så prissätt denne risk på för dig acceptabel nivå och bär klocka därefter.

Sprättlätt. Casio g-shock. Beroende på vart det ska semestras så förslagsvis en som hanterar flera tidszoner. T.ex. en casioaok. Köpte min k princip enbart därför. Finns inte en aktivitet jag kan komma på heller där man ens behöver fundera på om klockan tål det.
Så, då kan tråden stängas. 😬
24326134-4ABA-4A11-B6E7-600381699146.jpeg

Gshock är ju givetvis alltid ett bra alternativ.

Men om du vill ha Automat så är ju Seiko5 serien bra alternativ. Varför inte en SRPG35a på Nato tex:

SRPG35.png

Automat. 10 atm, bra size, dag och datum och kostar inte så farligt mycket. (Även om en Gshock DW-5600 är typ 3 ggr billigare). :)

Nu har jag ingen egen erfarenhet av klockan, men ett anonymt märke för den icke intresserade, gmt, automat och 150 meters vattentät.
Släpps 15 januari tror jag det stod.

Nu har jag ingen egen erfarenhet av klockan, men ett anonymt märke för den icke intresserade, gmt, automat och 150 meters vattentät.
Släpps 15 januari tror jag det stod.

Riktigt grym spec. :)

• Like
Reactions: Clq
Ska man ta hänsyn till rånrisken o därmed ev risk för personskada så finns det väl ingen anledning att köpa en NY fin, blank, fräsch klocka.... oavsett fabrikat o värde ?

Tillbaka
Topp