• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

semestra med hund.

Widowmaker

Guld
2-Faktor
Hej. Har funderat på att semestra med hundarna. Två franska bulldogs. Börjar bli strul att hitta hundvakt. Så tanken är att dem ska få följa med. För tunga för flyg så blir väl bil som gäller.

Något tips? Sol och bad är ett krav.
Något som provat detta?

Mvh

Senast ändrad:
IMG_20161130_142635.jpg

Vi vill till värmen!!

För tunga för flyg?
Det är ju jättesmå hundar det där.
Har sett folk resa med stora hundar

Grannens labrador åkte lastutrymme till Spanien och var lika glad som vanligt även om det var jobbigt med värmen och tuffa hundar.

Det förklarar saken. Visste inte att det var så.
Det håller jag absolut med dig om, skulle inte heller sätta ett djur i lastutrymmet

Dem drogas ofta, för att hålla sig lugna i så många timmar. Många hundar blir aldrig sig själva igen. Medans ja vissa verkar klara det. skulle inte chansa iaf. :)

Så bilen blir det.

Inbillar mig att reglerna för hur hundar får behandlas på flyg är ganska hårda. Skulle förvåna mig om de far mer illa av att sitta i en egen bur i lastutrymmet än inträngda bland charterturister i kabinen. Men det är ju å andra sidan upp till dig som ägare och jag ska ärligt säga att jag inte har koll på hur det funkar på flygen.

Bil till Italien funkar fint. Autobahn rätt igenom Tyskland så är du framme på drygt 20h.

Inbillar mig att reglerna för hur hundar får behandlas på flyg är ganska hårda. Skulle förvåna mig om de far mer illa av att sitta i en egen bur i lastutrymmet än inträngda bland charterturister i kabinen. Men det är ju å andra sidan upp till dig som ägare och jag ska ärligt säga att jag inte har koll på hur det funkar på flygen.

Bil till Italien funkar fint. Autobahn rätt igenom Tyskland så är du framme på drygt 20h.

Behandlas ju kanske inte illa. Men att bli ensamt lämnad i ett mörkt, bullrigt "rum" med allt vad flygning innebär är ju kanske inte optimalt. Men vissa hundar verkar klara det galant. Medans andra har blivit förstörda för livet. Tänker ej chansa.

Men Italien säger du :) akdrig varit där eller ens tänkt på det. Haha . Finns stränder, osv. ?:p

Behandlas ju kanske inte illa. Men att bli ensamt lämnad i ett mörkt, bullrigt "rum" med allt vad flygning innebär är ju kanske inte optimalt. Men vissa hundar verkar klara det galant. Medans andra har blivit förstörda för livet. Tänker ej chansa.

Men Italien säger du :) akdrig varit där eller ens tänkt på det. Haha . Finns stränder, osv. ?:p
Italien har det mesta inklusive sjukt bra mat. Kolla upp biltåg från Tyskland också. Man kör upp bilen på tåget och sedan åker man som vanligt och när man kommer fram så har man med sig bilen. Åkte med biltåg till Italien för några år sedan och det var sjukt smidigt och inte speciellt dyrt. Autozug heter det

Dem drogas ofta, för att hålla sig lugna i så många timmar. Många hundar blir aldrig sig själva igen. Medans ja vissa verkar klara det. skulle inte chansa iaf. :)

Så bilen blir det.
2mrfqk4.png
Flygbolag lär väl knappast droga några hundar med tanken på komplikationsriskerna? Däremot har ägare påkommits göra det, något som man nog ska undvika eftersom det påverkar blodtryck och dylikt. Att hundar fått beteendeförändringar av en resa må ha hänt, då pga shock/ångest.

Men håller annars med om rekommendationen, jag inte hade rest mer än absolut nödvändigt via flyg med en hund.

2mrfqk4.png
Flygbolag lär väl knappast droga några hundar med tanken på komplikationsriskerna? Däremot har ägare påkommits göra det, något som man nog ska undvika eftersom det påverkar blodtryck och dylikt. Att hundar fått beteendeförändringar av en resa må ha hänt, då pga shock/ångest.

Men håller annars med om rekommendationen, jag inte hade rest mer än absolut nödvändigt via flyg med en hund.

Är nog inte flygbolagen nej. Och droga lät nog hårt. Vet dem fått lugnande många ggr.

Om flygbolagen har någon Rekomendation eller ej om hur vida en hund som ska sitta i bur i 10timmar ska "drogas" eller ej vet jag faktiskt inte :p

Och självklart upp till ägare :)

Italien har det mesta inklusive sjukt bra mat. Kolla upp biltåg från Tyskland också. Man kör upp bilen på tåget och sedan åker man som vanligt och när man kommer fram så har man med sig bilen. Åkte med biltåg till Italien för några år sedan och det var sjukt smidigt och inte speciellt dyrt. Autozug heter det

Ok.låter ju riiktigt smidigt :D tack för tipset. Ska kolla upp italien och biltåg:D

Vi har precis samma uppsättning... Två frallor, vill säga.
Ska ner till Italien ett par veckor i sommar. Hur vi än vänder och vrider på det så är frallor inte hundar som lirar sådär våldsamt bra med "sol och bad" - eller rättare sagt temperaturerna som det kommer med.
Efter lite övervägande så kom vi fram till att det nog ändå är bäst att lämna Humle och Dumle hemma. De har sannolikt inte lika mycket ut av resan som vi har, och vi blir samtidigt lite friare när vi väl är där nere.
Så hade jag varit som du (vilket jag ju var), så hade jag funderat en vända till, och eventuellt jagat vidare efter hundvakt.
Vi kan passa om du droppar dem i Skåne! ;)

Vad är förresten gränsen för att ta dem inne i kabinen? Vet att vi pratat om detta också, vid tillfälle, men aldrig riktigt blivit kloka på det.

Tillbaka
Topp