• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seoul Tips

jasko80

Basic
Har fått äran att åka till Syd Korea och Seoul. Åker på söndag och kommer hem den 13e så har ett par dagar att utnyttja. Tar tacksamt emot tips på klockaffärer, gärna med vintage. Alla tips om Seoul tas gladeligen emot egentligen : ) . Hoppas jag hamnade i rätt tråd!

Hej,
Se nedan för tips - har inte besökt dessa själv man skall så göra nästa vecka.

Nostime
26 Jongno 4(sa)-ga, Jongno-gu, Seoul
http://nostime.com/main/main.do

Watch alley
85 Changgyeonggung-ro, Jongno-gu, Seoul

Antique store
57-36 Itaewon-dong, Yongsan-gu, Seoul

Två klassiska turistattraktioner är väl Sky tower och War memorial. Även en utflykt till DMZ. Kan rekommendera alla tre personligen. :)

Hej,

Nostime

Watch alley

Antique store
Oj, vad bra.
Skall verkligen kolla upp dessa.
Flyger på söndag och inväntar lite tips om matställen från några kollegor på vårt systerbolag Santa Maria. De åker ju världen runt och utför mat "studier" men räknar med några heta tips.
Stort tack för klocktipsen!

Oj, vad bra.
Skall verkligen kolla upp dessa.
Flyger på söndag och inväntar lite tips om matställen från några kollegor på vårt systerbolag Santa Maria. De åker ju världen runt och utför mat "studier" men räknar med några heta tips.
Stort tack för klocktipsen!
Kör hårt, några teman är funkiga smaker (mkt fermenterat) med rätt mkt hetta, riktigt bra BBQ, råbiff och nudelsoppor.

DMZ är ett måste, ta den turen som innefattar Panjemun, det var klart det intressantaste.

Vet att det låg en Patek butik inne i Lotte hotell när jag bodde där, men det var några år sen nu..

Vad gäller mat är ju koreansk BBQ givet, sen måste jag slå ett slag för Padak, det är koreansk friterad kyckling i olika såser som serveras med strimlad purjolök och inlagda betor. Jag själv har aldrig varit ett fan av friterad kyckling, men denna är helt magisk om du hittar rätt ställe. Det är ju inte finmat, men som en lunch till ex är det klockrent!

DMZ är ett måste, ta den turen som innefattar Panjemun, det var klart det intressantaste.

Vet att det låg en Patek butik inne i Lotte hotell när jag bodde där, men det var några år sen nu..

Vad gäller mat är ju koreansk BBQ givet, sen måste jag slå ett slag för Padak, det är koreansk friterad kyckling i olika såser som serveras med strimlad purjolök och inlagda betor. Jag själv har aldrig varit ett fan av friterad kyckling, men denna är helt magisk om du hittar rätt ställe. Det är ju inte finmat, men som en lunch till ex är det klockrent!
Kanon, stort tack för tipsen! Det uppskattas verkligen! Älskar BBQ!

Hej,

Nostime

Watch alley

Antique store
Kollade in på Nostime´s hemsida. De beskriver en militär Elgin som mint condition trots att en del av tavlan saknas! Även en Rolex Expl II beskrivs som "hardly worn" med massa repor och en del tydliga dings. De kanske menar hårt använd :D

Hoppas du hittar något kul och ha en fantastisk resa!

Kan inte komma med tips men Seoul är en underbar stad och Syd Korea är ett fantastiskt land.
Ha så kul! Ät mycket BBQ, bättre kött hittar du ingen annanstans.

Sydkorea är rätt så dyrt, speciellt med den svaga SEK, utbudet är som bäst bara ok, ofta ganska mediokert.
Gäller nästan allt (som jag gillar iaf) gitarrer, klockor, golfklubbor etc. Har shoppat runt en hel del men då jag alltid drar till Japan efter Sydkorea blir det ett enkelt val. Spenderar lite i SK, shoppar i Nippon.
Utflykter och mat är grejen med Sydkorea.
Tydligen är landet ett paradis för dem som ska köpa hudvårdsprodukter dock, man ser horder av thailändare och kineser som köper smink och hudkrämer..Men det kanske inte är aktuellt, lol

Sydkorea är rätt så dyrt, speciellt med den svaga SEK, utbudet är som bäst bara ok, ofta ganska mediokert.
Gäller nästan allt (som jag gillar iaf) gitarrer, klockor, golfklubbor etc. Har shoppat runt en hel del men då jag alltid drar till Japan efter Sydkorea blir det ett enkelt val. Spenderar lite i SK, shoppar i Nippon.
Tydligen är landet ett paradis för dem som ska köpa hudvårdsprodukter dock, man ser horder av thailändare och kineser som köper smink och hudkrämer..Men det kanske inte är aktuellt, lol
Korrekt, världsledande på hudvård.

Yes, De har en uppsjö inhemska märken som är populära bland framförallt asiater, och det är tydligen en bra deal att köpa dem i SK. Frugan brukar köpa en del.

Min sambo köpte hur mycket som helst där.
Och nu är mycket av det slut och det finns ingenting som konkurrerar med deras saker.
Jag köpte t.ex nagellackborttagning till henne från Korea och enligt henne så finns det inget i Sverige som ens är i närheten på lika bra.
Nu när sakerna börjar ta slut så vill hon åka tillbaka så hon kan köpa mer... :)

Tack för tipset men det blir inte så mkt hudvård! : ) man vågar inte chansa på något köp heller!

Min sambo köpte hur mycket som helst där.
Och nu är mycket av det slut och det finns ingenting som konkurrerar med deras saker.
Jag köpte t.ex nagellackborttagning till henne från Korea och enligt henne så finns det inget i Sverige som ens är i närheten på lika bra.
Nu när sakerna börjar ta slut så vill hon åka tillbaka så hon kan köpa mer... :)
Vad är det man köper? Tjejen är petig : )

Tag linbanan upp till Seol Tower på Namsanberget. Fantastisk utsikt från tornet över staden och Hanfloden.

Maten är genomgående riktigt bra!
Håller med om att de grillade kötträtterna är en upplevelse, men missa inte Kimchi i olika former och Namul (smårätter, ofta vegetariska).

Shopping i alla dess former.
Har ingen koll alls på klockaffärerna dock.

Trevlig resa!

Häftigt ställe men väldigt svårt att smälta allt och bilda sig en uppfattning Underbar mat på alla ställen! Bokade Wooga ikväll!

Bilagor

• IMG_1590.JPG
    IMG_1590.JPG
    124.2 KB · Visningar: 21
  • IMG_1591.JPG
    IMG_1591.JPG
    356.5 KB · Visningar: 20
Tillbaka
Topp