• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Serice av en Cartier Santors 1980 - tips på urmakare?

JoelBengs

Basic
2-Faktor
Tips på urmakare?

Jag gav sambon en Cartier Santos i examenspresent nyligen. Ett riktigt fynd från 80-talet. Den har aldrig fått en service, så det är dags att se över urverket efter 40 år. Mottager gärna tips på urmakare i Stockholm/Göteborg/Skåne.

Klockan tickar på förvånansvärt bra men det märks att oljorna förmodligen har torkat ut. Seg i uppdraget och svårstartad ibland. ETA-automatverk sitter innuti, och tavlan har en helt fantastiskt spindelnät av krackeleringar som helst inte ska bytas ut. No-date, small size.

Drar mig från att gå till Cartier eller de stora butikerna av oro för att betala överpris. Är den oron befogad?

CartierSantos.jpg

Tips på urmakare?

Jag gav sambon en Cartier Santos i examenspresent nyligen. Ett riktigt fynd från 80-talet. Den har aldrig fått en service, så det är dags att se över urverket efter 40 år. Mottager gärna tips på urmakare i Stockholm/Göteborg/Skåne.

Klockan tickar på förvånansvärt bra men det märks att oljorna förmodligen har torkat ut. Seg i uppdraget och svårstartad ibland. ETA-automatverk sitter innuti, och tavlan har en helt fantastiskt spindelnät av krackeleringar som helst inte ska bytas ut. No-date, small size.

Drar mig från att gå till Cartier eller de stora butikerna av oro för att betala överpris. Är den oron befogad?

CartierSantos.jpg
Förbaskat snygg klocka! Mer bilder tack 😄

Jag säger också Cartierbutiken i Stockholm. Väldigt trevliga och duktiga. Bra bemötande och jag var väldigt nöjd med servicen senast. De gjorde ett riktigt bra polerjobb på min Santos också.

Jag rekommenderar Cartier boutique I Stockholm. Jag har en gång besök där då jag behövde en refill för min åttiotalets Cartier Pasha penna. Jag fick väldig trevlig och vänlig bemötande trotts det att priset på refill var bara, om jag minns riktigt ungefär 100 SEK.

Tack för rekommendationerna! Verkar som att många har ett gott intryck från Cartier Stockholm. Får besöka dem vid nästa tillfälle.

Tillbaka
Topp