• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service AP?

Min är inne på service nu, RO Chrono rose'guld. Jag bad dem skicka till fabrik.
Prisförslag:
Komplett Service inklusive byte av visare, packningar, krona, tryckknapp, skruvar i 18K vitguld, 16,700:-
Tillval:
Polering 2,200:-

Mycket pengar men även ett extremt bra bemötande (jag tror han var ansvarig för AP på Nymans).

Prisförslag:
Komplett Service inklusive byte av visare, packningar, krona, tryckknapp, skruvar i 18K vitguld, 16,700:-
Tillval:

Mycket pengar men även ett extremt bra bemötande (jag tror han var ansvarig för AP på Nymans).
Det är ändå inte så farligt om man jämför med vissa exempel som finns!

Du förstod uppenbarligen inte kopplingen...
Jag förstår nog inte den heller, det är rätt få saker gemensamt med en bil och en klocka.

Prisförslag:
Tillval:

Så ingen merkostnad om man ber dem skicka iväg sin klocka? Fick du förresten någon uppskattning på hur lång tid det skulle ta?

Servicens prislapp jämfört med andra kapitalvaror. 12-20 tkr är mycket pengar, men är det så hiskligt jämfört med andra saker man servar i förhållande till anskaffningsvärdet? Jag tycker det är väldigt bra liknelse, vad är det som är så olika? Jag tror faktiskt att man gör mer arbete på en klocka än en bil vid en vanlig service.

Nej ingen merkostnad att skicka iväg (ombesörjt av Nymans ska tilläggas). Det skulle ta 5 veckor.

Servicens prislapp jämfört med andra kapitalvaror. 12-20 tkr är mycket pengar, men är det så hiskligt jämfört med andra saker man servar i förhållande till anskaffningsvärdet? Jag tycker det är väldigt bra liknelse, vad är det som är så olika? Jag tror faktiskt att man gör mer arbete på en klocka än en bil vid en vanlig service.

Nej ingen merkostnad att skicka iväg (ombesörjt av Nymans ska tilläggas). Det skulle ta 5 veckor.
Du har bara fått kommentarer på att det inte va "så dyrt", självklart i förhållande till pris på varan.
Det finns exempel på enklare service på AP:s för 25.000kr utan att byta några av de yttre delarna som du behöver göra :)

Rätt normala delar att bytas vid service. Visarna är så tunna och fina att de oftast måste bytas när de tas av, krona och tryckknappar är ju nästan standard för alla tillverkare om man vill säkerställa vattentät het framöver. Osv..

Håller med, ganska standard. Det var exakt samma delar vid förra servicen. Jag tror aldrig jag har använt tryckknapparna så det är inget byte pga att de är utnötta :bag:

Rätt normala delar att bytas vid service. Visarna är så tunna och fina att de oftast måste bytas när de tas av, krona och tryckknappar är ju nästan standard för alla tillverkare om man vill säkerställa vattentät het framöver. Osv..
Okej, det kände jag inte till. Trodde man försökte bevara dem så original som möjligt.

Att behöva byta knappar och krona för att kunna garantera vattentäthet låter väldigt konstigt men du menar att det är standard hos de flesta, som Rolex, PP, Omega etc?

Okej, det kände jag inte till. Trodde man försökte bevara dem så original som möjligt.

Att behöva byta knappar och krona för att kunna garantera vattentäthet låter väldigt konstigt men du menar att det är standard hos de flesta, som Rolex, PP, Omega etc?

Stämmer, avstår du från att byta krona/tryckknappar så kan du få en textrad på kvittot likt: "Garantin omfattas inte av fukt/vattenskador då boettens täthet inte kan garanteras"

IMG_20180601_135332.jpg
Jag kikade på en 39mm RO chrono som Nymans hade till salu som pre-owned och som de enligt uppgift hade serva o polerat Den såg faktiskt väldigt bra ut.

Tillbaka
Topp