• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av Longines HydroConquest?

Har en Longines HydroConquest 39 mm från 2013 som har en rätt kass gångreserv och som behöver service. Klockan är kanske värd runt 4 000 kr så vill komma undan så billigt som möjligt. Har ni några tips? Någon här på forumet eller tips på någon urmakare?
 

ANkk

Cartier
Har en Longines HydroConquest 39 mm från 2013 som har en rätt kass gångreserv och som behöver service. Klockan är kanske värd runt 4 000 kr så vill komma undan så billigt som möjligt. Har ni några tips? Någon här på forumet eller tips på någon urmakare?
Fick du den servad? Min HC chrono har börjat hata mig. Den vill lixom inte samarbeta om den får ligga orörd i 18h.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kan vi med den här tråden dra slutsatsen att billiga (Med KS-mått) mekaniska ur har en bäst före-datum?
Jag menar, varför ska man serva en klocka för exempelvis 5000kr ifall klockans värde är 4000kr. Nu bortser vi från affektionsvärde.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kan vi med den här tråden dra slutsatsen att billiga (Med KS-mått) mekaniska ur har en bäst före-datum?
Jag menar, varför ska man serva en klocka för exempelvis 5000kr ifall klockans värde är 4000kr. Nu bortser vi från affektionsvärde.
Jäkligt bra fundering, den enda klocka jag servat någonsin är svärfars trotjänare jag ärvt. Marknadsvärde 400kr, fullservice 2500kr.

Men har själv funderat lite på det där med servicen, köper man en 15-16K klocka typ Oris/TagHeuer känns de sådär pröjsa 5500kr service 4-5 år senare 🤮
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jäkligt bra fundering, den enda klocka jag servat någonsin är svärfars trotjänare jag ärvt. Marknadsvärde 400kr, fullservice 2500kr.

Men har själv funderat lite på det där med servicen, köper man en 15-16K klocka typ Oris/TagHeuer känns de sådär pröjsa 5500kr service 4-5 år senare 🤮
Tänk om alla klockor var som Seiko skx, man köper nytt urverk på Ebay för ett par hundra, och så betalar man någon urmakare ytterligare ett par hundra för att montera dit nya urverket.
 

ANkk

Cartier
Kan vi med den här tråden dra slutsatsen att billiga (Med KS-mått) mekaniska ur har en bäst före-datum?
Jag menar, varför ska man serva en klocka för exempelvis 5000kr ifall klockans värde är 4000kr. Nu bortser vi från affektionsvärde.
Nu kostar visserligen inte en HC chrono ~5000kr ny men jag fattar hinten 😉
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Kan vi med den här tråden dra slutsatsen att billiga (Med KS-mått) mekaniska ur har en bäst före-datum?
Jag menar, varför ska man serva en klocka för exempelvis 5000kr ifall klockans värde är 4000kr. Nu bortser vi från affektionsvärde.
Man får ju fundera över varför klockans värde är 4000kr.
hade man aldrig behövt serva den hade värdet antagligen varit högre.
 
Topp