Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en nyköpt Omega Aqua Terra som redan har fått ett par mindre synliga repor..
Hur gör ni med repor, ingår det i service för Omega klockor? Hur förebygger ni repor?
Tack
Jag har en nyköpt Omega Aqua Terra som redan har fått ett par mindre synliga repor..
Hur gör ni med repor, ingår det i service för Omega klockor? Hur förebygger ni repor?
Tack
Repor hör till... Kör om du verkligen måste en lätt polering vid service så kommer den se som gott som ny ut. Min 2014 Rolex Submariner har också repor...:Jag har en nyköpt Omega Aqua Terra som redan har fått ett par mindre synliga repor..
Tack
Jag tycker det snarare är trams att se personer som äger fina klockor gå runt med beaters och dylikt på stan eller på kontor. Det är samma personer som pinsamt sliter fram putsdukten och ultraljudstvätten så fort det blivit ett fingeravtryck eller fått vattenstänk på sin subc. Jag genuint tycker det är snyggt att se en man ha en modern rolex som bruksrepor och som avslöjar att den får vara med överallt och faktiskt användas. Så jo, jag vill påstå att jag tycker en repor på eb guldsub eller daydate är snygg. Sen visst, om jag köper en begagnad så väger jag in skicket och då är repor något negativt för säljaren då jag kommer använda det som argument för att sänka priset. Repor är något flippare sig vaken över.Repor och skador är aldrig snyggt men är tyvärr oundvikliga. Man får bara lära sig leva med dem. Att det skulle vara snyggt och ge en klocka karaktär, själ och annat trams är bara en efterkonstruktion för att stilla sin egen ångest. @Denke kanske tillhör de som tycker att dörruppslag på den nya bilen "berättar en historia" men så roligt är det ju naturligtvis inte.
Om man tycker att det är jobbigt med repor kan det åtgärdas vid service. Jag föreställer mig att kostnaden på ingreppet varierar beroende på modell och fabrikat.
Jag tycker det snarare är trams att se personer som äger fina klockor gå runt med beaters och dylikt på stan eller på kontor. Det är samma personer som pinsamt sliter fram putsdukten och ultraljudstvätten så fort det blivit ett fingeravtryck eller fått vattenstänk på sin subc. Jag genuint tycker det är snyggt att se en man ha en modern rolex som bruksrepor och som avslöjar att den får vara med överallt och faktiskt användas. Så jo, jag vill påstå att jag tycker en repor på eb guldsub eller daydate är snygg. Sen visst, om jag köper en begagnad så väger jag in skicket och då är repor något negativt för säljaren då jag kommer använda det som argument för att sänka priset. Repor är något flippare sig vaken över.
Jag brukar göra såhär![]()
![]()
Vill man inte ha repor på sin klocka är förvaring i bankfack att rekommendera. Men du kan ge dig på att när du ska lägga ner den tappar den i golvet.Jag har en nyköpt Omega Aqua Terra som redan har fått ett par mindre synliga repor..
Tack
Repor och skador är aldrig snyggt men är tyvärr oundvikliga. Man får bara lära sig leva med dem. Att det skulle vara snyggt och ge en klocka karaktär, själ och annat trams är bara en efterkonstruktion för att stilla sin egen ångest. @Denke kanske tillhör de som tycker att dörruppslag på den nya bilen "berättar en historia" men så roligt är det ju naturligtvis inte.
Om man tycker att det är jobbigt med repor kan det åtgärdas vid service. Jag föreställer mig att kostnaden på ingreppet varierar beroende på modell och fabrikat.
Visa ord, instämmer heltOm man avlider av att klockan får repor har man köpt sig en för dyr klocka. Men självklart hurrar man inte över repor och dings men man kan ju inte njuta av klockan om man ska springa runt och skydda den och/eller låta den ligga i lådan så fort som den riskerar att utsättas för världen. Det sagt påverkar det såklart begagnatpriset, men bryr man sig om det vid användningen av klockan är ju egentligen det enda man gör är att bevara klockan för någon annan. Hellre ska man ju njuta själv av den...