• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Citizen Aqualand?

mabe73

Breitling
Jag har en tidig Citizen Aqualand, måste vara den första modellen i stål och guld från tidigt 90-tal som jag tänkte försöka väcka liv i åt sonen eller sälja. Den fungerade som den skulle men när batteriet tog slut fick den bara ligga. Vad kan man behöva göra med den och vad kan det tänkas kosta. Vart går man med den? Vad kan man tänkas få för den som den är nu? Jag har den gula dykartuben som de kom i samt en original stållänk förutom gummit.
 

dicken

Omega
2-Faktor
Jag har en tidig Citizen Aqualand, måste vara den första modellen i stål och guld från tidigt 90-tal som jag tänkte försöka väcka liv i åt sonen eller sälja. Den fungerade som den skulle men när batteriet tog slut fick den bara ligga. Vad kan man behöva göra med den och vad kan det tänkas kosta. Vart går man med den? Vad kan man tänkas få för den som den är nu? Jag har den gula dykartuben som de kom i samt en original stållänk förutom gummit.

Magisk klocka! Första steget är väl att byta batterierna i den. Är det den tidiga versionen så har den mig veterligen 3 batterier, men det löser en urmakare enkelt åt dig. Batteribyte + trycktest går på ett par hundralappar 😊 uppskattningsvis får du kanske 2-3k för den, förutsatt att den fungerar och så. Lycka till!
 

J/W

Omega
Är själv ute efter samma sak/fråga som TS har min gamla citizen som jag gärna skulle få liv i. Vet dock att det inte hjälper med batteribyte på denna i alla fall.. blev en skada på tavlan innan min stannade och dog… kanske bara är att slänga i papperskorgen men detta är en av mina favvo klockor..

så tips om duktig urmakare önskas..
 

Bilagor

  • 4FFF6EEC-91AD-464B-AC78-BECD80EFA5A5.jpeg
    4FFF6EEC-91AD-464B-AC78-BECD80EFA5A5.jpeg
    349.9 KB · Visningar: 27

mabe73

Breitling
Är själv ute efter samma sak/fråga som TS har min gamla citizen som jag gärna skulle få liv i. Vet dock att det inte hjälper med batteribyte på denna i alla fall.. blev en skada på tavlan innan min stannade och dog… kanske bara är att slänga i papperskorgen men detta är en av mina favvo klockor..

så tips om duktig urmakare önskas..
Hur gick det med din klocka, hittade du någon duktig urmakare och gick den igång? Det visar sig att grabben gärna vill nyttja min så den måste jag åtgärda. Vill dock gärna lämna in hos någon vettig så tips uppskattas.
 

mabe73

Breitling
Magisk klocka! Första steget är väl att byta batterierna i den. Är det den tidiga versionen så har den mig veterligen 3 batterier, men det löser en urmakare enkelt åt dig. Batteribyte + trycktest går på ett par hundralappar 😊 uppskattningsvis får du kanske 2-3k för den, förutsatt att den fungerar och så. Lycka till!
Något tips på urmakare i Stockholm?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Något tips på urmakare i Stockholm?
Hötorget Sergel Ur och guld. Ligger på sidan av Konserthuset, lite dolt. Men där finns iaf en trevlig och duktig herre. Han har koll på Aqualand och har många gamla delar kvar. Han skruvade ihop en åt mig i fjol. Hör med honom ifall han kan hjälpa dig!

Annars har vi mister @UVFoto här på KS. Han är grym 😎
 

UVFoto

Cartier
2-Faktor
Tack för förtroendet @McNulty. Har tyvärr lite för många egna ras att fixa först så dåligt med tid. Reservdelar finns det dock gott om om det skulle behövas, förutom krets/moderkort som är stört omöjliga att hitta & oftast är problemet. Aqua som legat med batteri i har ofta läckt & då är kretskortet i fara. Får man igång digitala & analoga strular så brukar det hjälpa med att rengöra & olja verket. Betalar själv iaf 300-1500 för en icke fungerande beroende på skick, stållänkar är ovanliga så dyrare.
 

UVFoto

Cartier
2-Faktor
Är själv ute efter samma sak/fråga som TS har min gamla citizen som jag gärna skulle få liv i. Vet dock att det inte hjälper med batteribyte på denna i alla fall.. blev en skada på tavlan innan min stannade och dog… kanske bara är att slänga i papperskorgen men detta är en av mina favvo klockor..

så tips om duktig urmakare önskas..
Tavla har jag & visarna kan få ny lysmassa men frågan är hur den ser ut inuti efter fuktskadan. Kan du ta bort skruvarna & ta en bild på verket?
 

mabe73

Breitling
Hötorget Sergel Ur och guld. Ligger på sidan av Konserthuset, lite dolt. Men där finns iaf en trevlig och duktig herre. Han har koll på Aqualand och har många gamla delar kvar. Han skruvade ihop en åt mig i fjol. Hör med honom ifall han kan hjälpa dig!

Annars har vi mister @UVFoto här på KS. Han är grym 😎
Tack för tips. Jättebra bemötande på Sergel och nu lever den igen. Grabben verkar gilla den och dess historia
 

Bilagor

  • 638485D7-AF4D-4D4F-860A-938CDED51746.jpeg
    638485D7-AF4D-4D4F-860A-938CDED51746.jpeg
    592.5 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:
Topp