• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Rolex GMT

Oliwer

Breitling
Hej!

Har nu haft min GMT i nästan 3 år och efter ett flitigt, vardagligt bruk så har den nu börjat stanna frekvent så jag utgår från att det är dags att serva den.
Vilken Rolex-AD är den bästa att gå till i Stockholms-området? Tänker prismässigt och väntetid.

Tacksam för alla tips.

/Oliwer
 

McOak

Omega
Hej!

Har nu haft min GMT i nästan 3 år och efter ett flitigt, vardagligt bruk så har den nu börjat stanna frekvent så jag utgår från att det är dags att serva den.
Vilken Rolex-AD är den bästa att gå till i Stockholms-området? Tänker prismässigt och väntetid.

Tacksam för alla tips.

/Oliwer
Hur länge du får vänta beror väl på lite hur mycket de har att göra samt vad som ska göras med just din klocka. Skulle nog ringa och höra mig för om jag var i din sits!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag valde nyligen Rob E för att utföra service på min sub. Blev rekommenderad dem av många här på forumet.

Kostnad: service utan polering 5,5k (+delar som behöver bytas)

Leveranstid: 3-4 veckor
 

Oliwer

Breitling
Tack för alla svar, jag kollar med Rob Engström där jag köpt klockan. :)

Klockan inhandlades 2014-06 helt ny utav mig, fick 2 års garanti och sedan 1 år förlängt när Rolex utökade till 5 års garanti, den löpte således ut 2017-06 så jag har inte så mycket förhoppningar där tyvärr.
Det hände rätt plötsligt, typ över natten. Klockan stannar, tickar igång 10 minuter efter några timmar, stannar sen igen..
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar, jag kollar med Rob Engström där jag köpt klockan. :)

Klockan inhandlades 2014-06 helt ny utav mig, fick 2 års garanti och sedan 1 år förlängt när Rolex utökade till 5 års garanti, den löpte således ut 2017-06 så jag har inte så mycket förhoppningar där tyvärr.
Det hände rätt plötsligt, typ över natten. Klockan stannar, tickar igång 10 minuter efter några timmar, stannar sen igen..
Har du testat att skruva kronan manuellt? Stannar den efter 10 min då också?
 

pjmb

Cartier
Tack för alla svar, jag kollar med Rob Engström där jag köpt klockan. :)

Klockan inhandlades 2014-06 helt ny utav mig, fick 2 års garanti och sedan 1 år förlängt när Rolex utökade till 5 års garanti, den löpte således ut 2017-06 så jag har inte så mycket förhoppningar där tyvärr.
Det hände rätt plötsligt, typ över natten. Klockan stannar, tickar igång 10 minuter efter några timmar, stannar sen igen..
Låter konstigt att den stannar, har du tur så är dom justa och tar det som garantiärende iaf..
 

Oliwer

Breitling
Har du testat att skruva kronan manuellt? Stannar den efter 10 min då också?
Ja, det har jag prövat. Då gick den ca 1 timme innan den gav upp.
Låter konstigt att den stannar, har du tur så är dom justa och tar det som garantiärende iaf..

Förhoppningsvis. Ska besöka dom under veckan och lämna in den.
Det har inte varit några symptom innan, det är verkligen över natten från att ha gått normalt till att börja strula, har inte slagit i den hårt, tappat den eller dylikt någonsin.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gå till Rob, de borde ju rimligtvis vilja hjälpa dig kolla vad som är fel med klockan. Även om garantin gått ut så är det för tidigt för en service. Du är säker på att du inte har tappat den i golvet el liknande?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för alla svar, jag kollar med Rob Engström där jag köpt klockan. :)

Klockan inhandlades 2014-06 helt ny utav mig, fick 2 års garanti och sedan 1 år förlängt när Rolex utökade till 5 års garanti, den löpte således ut 2017-06 så jag har inte så mycket förhoppningar där tyvärr.
Det hände rätt plötsligt, typ över natten. Klockan stannar, tickar igång 10 minuter efter några timmar, stannar sen igen..
Så klart de bör lösa felet, även om garantin gått ut för två-tre månader sedan. (Kan givetvis inte kräva det, men det hade vart snyggt gjort) Var hos en annan AD i stan och ca 2,5 år efter en utförd service åtgärdade de ett fel på en klocka jag har utan att ta betalt.
 
Senast ändrad:

Oliwer

Breitling
Gå till Rob, de borde ju rimligtvis vilja hjälpa dig kolla vad som är fel med klockan. Även om garantin gått ut så är det för tidigt för en service. Du är säker på att du inte har tappat den i golvet el liknande?

Jag är helt 100, jag är otroligt försiktig med mina saker och den sitter på handleden tills jag kommer hem från jobbet, då läggs den längst in på en byrå utan risk för att ramla ner i golvet.

Så klart de bör lösa felet, även om garantin gått ut för två-tre månader sedan. (Kan givetvis inte kräva det, men det hade vart snyggt gjort) Var hos en annan AD i stan och ca 2,5 år efter en utförd service åtgärdade de ett fel på en klocka jag har utan att ta betalt.

Jag gör ett förutsättningslöst besök hos Rob E under veckan - lyckas de lösa något på goodwill är jag jätteglad, annars får det kosta vad det kostar. :)
 

Oliwer

Breitling
3 år senare kanske det är dags att berätta hur det gick...?

Klockan var utanför garantitiden men Rob Engström tog emot klockan direkt efter telefonsamtal, fixade på 2 dagar helt kostnadsfritt som ren goodwill. Fantastisk bra service! :angel:

Jag minns inte exakt vad felet var, men det var nåt i mekaniken som hade stannat. Nu är klockan strax 6 år gammal sen ny och har inte varit i behov av service sen köp.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
3 år senare kanske det är dags att berätta hur det gick...?

Klockan var utanför garantitiden men Rob Engström tog emot klockan direkt efter telefonsamtal, fixade på 2 dagar helt kostnadsfritt som ren goodwill. Fantastisk bra service! :angel:

Jag minns inte exakt vad felet var, men det var nåt i mekaniken som hade stannat. Nu är klockan strax 6 år gammal sen ny och har inte varit i behov av service sen köp.
Trevlig bump :) Kul att Rob var så schyssta. Bra service.
 

Ninen79

Audemars
3 år senare kanske det är dags att berätta hur det gick...?

Klockan var utanför garantitiden men Rob Engström tog emot klockan direkt efter telefonsamtal, fixade på 2 dagar helt kostnadsfritt som ren goodwill. Fantastisk bra service! :angel:

Jag minns inte exakt vad felet var, men det var nåt i mekaniken som hade stannat. Nu är klockan strax 6 år gammal sen ny och har inte varit i behov av service sen köp.
Rob har alltid varit sjysst när det gäller world wide garanti på märken dem säljer.
 
Topp