• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Seiko 6138-0040

Dr H

Cartier
2-Faktor
Min Seiko 6138-0040 (modellen som även kallas Bullhead) tappar ett par minuter på en dag och jag tänker att den behöver en service. Var lämnar man in den? Kollade med Farfars klocka, men de ville inte ta sig an det urverket.
 

Bilagor

  • IMG_20200220_160109.jpg
    IMG_20200220_160109.jpg
    299.2 KB · Visningar: 13

JohanHLM

Rolex
Skulle också behöva service av min Bullhead så även jag tr tacksamt emot tips :)

Har för mig att @rogart-63 servat en hel del Seiko här på forumet, men du kanske har fullt upp med annat nu för tiden?
 

rogart-63

Patek
Skulle också behöva service av min Bullhead så även jag tr tacksamt emot tips :)

Har för mig att @rogart-63 servat en hel del Seiko här på forumet, men du kanske har fullt upp med annat nu för tiden?
Har väldigt mycket. Tyvärr tar en 6138 minst ett par dagar att göra klart. Brukar alltid vara nåt krabb med den övre subvisaren. Skulle gärna men har 2-3 kronografer som ska servas inne.
 
Topp