• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service Zenit damur 50/60-tal

frest73

Basic
2-Faktor
Min frus gamla Zenit i guld från runt 1960 skulle behöva en genomgång.
Hon fick ett kostnadsförslag på 7000 "plus reservation för dolda fel som kan tillkomma". Den servicen skulle omfatta:
- genomgång och rengöring av verk
- byte av packningar
- ny krona (ej original/Zenit), oklart om det blir guld
Jag tycker det låter lite dyrt. Har någon tips eller synpunkter?

Ruskigt dyrt var det. Senast jag servade en Zenith damklockan kostade det mig 500kr och jag är gratis så det blev billigt det...

Det som kan gå fel är slarv av urmakaren eller ren otur och eventuella slitna delar men det finns lösa urverk att köpa som suttit i just guldklockor och en Zenith guldkrona borde gå att få tag i.

Som denna t ex.
https://www.ebay.co.uk/itm/Zenith-L...h=item2608bbd3c7:g:d2QAAOSwqmhb1bGm:rk:3:pf:0

När det gäller guldkronor finns två alternativ och det vanligaste även på guldklockor är en krona med guldkappa och dessa kostar inte så mycket men så finns då även solida kronor i guld och dessa är mycket dyra.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp