Jag behöver lite guidning i min skepsis kring klockservice/batteribyte.
Jag har en SBGN003 där batteriet en dag hade gjort sitt, så jag hörde av mig till Klockmaster (som ju sålde GS förut) och bad om prisuppgift och en tidsram. Jag fick snabbt svar om pris och tid (550:- & 2-4 dagar), allt gott så långt.
Tyvärr bor jag inte i samma stad, utan behöver resa. Jag sökte därför hjälp hos min lokala handlare, som föreslog ett batteribyte och täthetsservice. Svaret jag (upplevde att jag) fick var att det skulle ta ca. 2 veckor och att jag skulle "hålla utkik i min mail-korg de närmsta dagarna" för att svara på deras kostnadsförslag. Cirkakostnad kunde jag inte få i butiken. Nu snart två veckor senare hör jag av mig till dem och frågar hur det går och får då veta att det tar 2 veckor att få ett kostnadsförslag och ytterligare 5-8 veckor (!!) för själva "servicen", då den måste skickas ner till Frankrike. Trolig kostnad 2-3000:-
Vad får jag extra för de 1500-2500 det verkar kosta att posta runt klockan nere i Europa? Om man är flexibel med restider kan man ju flyga ner till Frankrike för samma pengar
Missar jag någonting, är jag snål och småaktig eller blir jag lurad?