• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SHL-Tråden

Kennet66

Omega
Skapar denna tråd så kanske man kan hitta några hockey intressersde som känner för att diskutera allt om hockey-Sverige nu när vi går in mot slutspel och kval och allt vad det innebär.

Vilka lag håller ni på?
Vad tycker ni om svensk hockey just nu?
Vilka vinner och vilka försvinner framförallt i SHL?

En sak jag tror stenhårt på är att Björklöven kommer ett spela SHL ishockey kommande säsong och Oskarshamn samt Leksand inte lyckas hålla sig kvar.
 

ErikDg

Omega
Trevligt initiativ!
Luleåfan sedan barnsben. Har ju rullat på som tåget sedan innan jul men håller ju aldrig hela vägen i slutspel tyvärr....
Ja Oskarshamn kan man ju vara utan. Trevligt om löven går upp, alltid trevligt med lite derby. (ja i norr är det derby inom 40 mil)
 

Kennet66

Omega
Trevligt initiativ!
Luleåfan sedan barnsben. Har ju rullat på som tåget sedan innan jul men håller ju aldrig hela vägen i slutspel tyvärr....
Ja Oskarshamn kan man ju vara utan. Trevligt om löven går upp, alltid trevligt med lite derby. (ja i norr är det derby inom 40 mil)

Jo Lule har gått riktigt bra, formen på slutet verkar ha avtagit dock och räknar inte med dem så mycket ikväll iallafall då det kanske är läget att vila många spelare inför slutspelet!
Något som förvånar mig ännu mer är formen på Frölunda(!) vad händer där egentligen? Har ju nästan förlorat och inte varit bra alls dem sista 10 matcherna.
Efter CHL (skit turnering) har det bara gått utför.

Modo om man blickar mot Hockey allsvenskan går också riktigt bra med Tambelini och Johnsson i spetsen.
Ska bli riktigt kul att följa den allsvenska finalen - Björklöven - Modo.
 

Kennet66

Omega
Näst sista omgången drar igång strax!
3 lag på en härlig 2.a plats på 89 poäng.
Luleå leder i storstil, vem tror ni knyter andra platsen?
 

ErikDg

Omega
Jaha....fattades bara nu när man gjort en så fin säsong. Vi får ta upp tråden i september då..
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Lyfter tråden.

Vi får tacka SAIK för visat intresse men dom vek ner sig mot trädblåsarna.

Vi får se vilka som först kommer att få bita i stål uppe i Norrbotten, sillstryparna eller Döderhultarna.
 

Clq

Cartier
Försöker få liv i denna tråden igen, nu när säsongen äntligen startat.

Vilka vinner guld? Vilka åker ur?
 

PhWatch

Omega
Försöker få liv i denna tråden igen, nu när säsongen äntligen startat.

Vilka vinner guld? Vilka åker ur?
Bra initiativ 👏🏽 personligen håller jag på Skellefteå och hoppas vi går hela vägen i år men som det är nu blir Växjö svårslagna. Sett riktigt starka ut.
Tror negativa kvalet kommer stå mellan Malmö och Oskarshamn. Tror Malmö ryker då.

Vilka håller du på och vad tror du om SHL i år?

Andra får gärna svara också, vore kul att få igång tråden igen 🏒
 

Clq

Cartier
Bra initiativ 👏🏽 personligen håller jag på Skellefteå och hoppas vi går hela vägen i år men som det är nu blir Växjö svårslagna. Sett riktigt starka ut.
Tror negativa kvalet kommer stå mellan Malmö och Oskarshamn. Tror Malmö ryker då.

Vilka håller du på och vad tror du om SHL i år?

Andra får gärna svara också, vore kul att få igång tråden igen 🏒
Tror också Växjö blir tuffa, Örebro som bubblare kanske, när de väl stämmer är de bra..
Dum som man är håller man på Malmö, hjärnan tror väl också på att Malmö får kvala sig kvar mot Brynäs eller Oskarshamn. Åker ur gör laget Malmö möter! ;)
Hjärtat hoppas på att Malmö gör sina grymma vårar och håller sig kvar utan kval!
 

PhWatch

Omega
Tror också Växjö blir tuffa, Örebro som bubblare kanske, när de väl stämmer är de bra..
Dum som man är håller man på Malmö, hjärnan tror väl också på att Malmö får kvala sig kvar mot Brynäs eller Oskarshamn. Åker ur gör laget Malmö möter! ;)
Hjärtat hoppas på att Malmö gör sina grymma vårar och håller sig kvar utan kval!
Förhoppningvis klarar sig Malmö. Tycker Oskarshamn kan åka ut, håller inte SHL-klass med arena osv.
Jämn match mellan Malmö och Skellefteå idag som kunde gått båda vägarna. 😄
 

Clq

Cartier
Förhoppningvis klarar sig Malmö. Tycker Oskarshamn kan åka ut, håller inte SHL-klass med arena osv.
Jämn match mellan Malmö och Skellefteå idag som kunde gått båda vägarna. 😄
Verkligen, men det är ju en regel att Malmö tappar det de sista minutrarna, tre matcher på raken nu. Mot Rögle hade mif 2-0 tappade till 3-2 i sista, mot Oskarshamn hade mif 2-0 tappade till 2-2 i sista (2-2 målet med tio sekunder kvar) sen vann Oskarshamn extra poängen. Och Skellefteå igår.

Nu går man ju inte som Malmö supporter in och förväntar sig spela ut serieledarna men det är tufft att heja på Malmö nu..
 

Clq

Cartier
Verkligen, men det är ju en regel att Malmö tappar det de sista minutrarna, tre matcher på raken nu. Mot Rögle hade mif 2-0 tappade till 3-2 i sista, mot Oskarshamn hade mif 2-0 tappade till 2-2 i sista (2-2 målet med tio sekunder kvar) sen vann Oskarshamn extra poängen. Och Skellefteå igår.

Nu går man ju inte som Malmö supporter in och förväntar sig spela ut serieledarna men det är tufft att heja på Malmö nu..
Gömde visst Örebro matchen som aldrig var nära. Men till mitt försvar sket jag i att se eländet. Så den hade jag förträngt.
 
Topp