• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Show me your buckle..

Xalle

Audemars
2-Faktor
C94B05BF-C7BD-48E2-B718-F2E2A72A2706.jpeg
9CBB6DE4-0C67-4855-AED2-5DDA62EE8203.jpeg

Ett av dom mest säregna OEM spännen jag har beskådat ifrån JLC eller ifrån något annat traditionsrikt klockmärke.

Jag kommer ihåg när jag provade klockan JLC Deep Sea Chronograph första gången i 2012-13 hur besviken jag blev på den tiden. Inte ens en logo!?

Idag tycker jag tvärtom känns mer flamboyant än minimalistisk på ett positivt sätt ;)
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hur känns den dolda claspen jämfört med en vanlig? Samma känsla på handleden?
Lika tunn och smidig hela vägen runt IOM att claspen inte bygger ngt på höjden. Har även låtit montera två XL-bitar för optimal passform. Helt klart en av de bästa moderna länkarna jag känner till. Tkr att länken gör halva klockan och är väldigt glad att jag köpte en innan referensen ersattes av 1262xx.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Lika tunn och smidig hela vägen runt IOM att claspen inte bygger ngt på höjden. Har även låtit montera två XL-bitar för optimal passform. Helt klart en av de bästa moderna länkarna jag känner till. Tkr att länken gör halva klockan och är väldigt glad att jag köpte en innan referensen ersattes av 1262xx.

Aha. Utan någon höjd på claspen måste den nästan kännas som ett smycke-armband. Smidigt!
 
  • Like
Reactions: S.N

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
C94B05BF-C7BD-48E2-B718-F2E2A72A2706.jpeg
9CBB6DE4-0C67-4855-AED2-5DDA62EE8203.jpeg

Ett av dom mest säregna OEM spännen jag har beskådat ifrån JLC eller ifrån något annat traditionsrikt klockmärke.

Jag kommer ihåg när jag provade klockan JLC Deep Sea Chronograph första gången i 2012-13 hur besviken jag blev på den tiden. Inte ens en logo!?

Idag tycker jag tvärtom känns mer flamboyant än minimalistisk på ett positivt sätt ;)
Kopia på Tropics gamla bygel.
 
Topp