• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Silverklocka Wisa

twisted

Silver
Hejsan hallå KS!

Försöker hitta info om den här klockan som låg och gömde sig i en påse hos en vän. Någon som kan hjälpa mig med info?

q2ZBeEL.jpg.jpg

11dy5cW.jpg

gbTm6un.jpg

Uw2G427.jpg

qxwzD0R.jpg

r33hu0n.jpg

Tack på förhand.

Mvh

Kool, den verkar ju faktiskt vara gjord för handleden. Oftast är denna konstruktion gjord för att sitta i bältet eller som ett litet fickur. Tanken är ju iaf att uret är skyddat med locket. Att den går att fälla upp var för att man skulle kunna ha det som ett litet reseur på bordet. Ser ut att vara i riktigt bra skick så den är värd ett par tusenlappar, vet inte riktigt hur många. Lär vara 30-40-tal men vet egentligen inte alls när dessa gjordes. Kanske han du hitta patentet om du söker?

Tack för alla svar!
Boetten mäter 38mm på höjden och 27mm på bredden. Klockan inne i casen mäter 24x24mm.
Jag har funderat på hur man bäst kan få den att skina igen utan att förstöra den. Silverpolish säger du. Bara rocka loss ?
Får kolla upp Weiss & Co lite mer ! :)

Grymt cool! @Strindberg har koll på silver och hur man behandlar det. Tror det är silverbad som gäller men då måste ju klockan ut först...
Beror helt på vilken effekt man vill åt. Patinan tar många år att återställa. Jag hade låtit vara eller polerat kanter och hörn lätt med tandkräm. Silverbad fräter bort material så kan ge skador på sikt men man behåller ytstrukturen bra.

Beror helt på vilken effekt man vill åt. Patinan tar många år att återställa. Jag hade låtit vara eller polerat kanter och hörn lätt med tandkräm. Silverbad fräter bort material så kan ge skador på sikt men man behåller ytstrukturen bra.
Ok tack för den infon! Minns bara att Strindberg sade att silverbad var bra ngn gång :) Trodde det var för att man inte slipar bort ngt typ...

Tillbaka
Topp