- Pris
- 16000
- Returpolicy
- Nej
- Bilder Skickat
- Ja
En väldigt väldigt fin och ovanlig Sinn 6068 NK säljes.
Priset är 16.000kr.
Jag köpte den, bar den i två dagar innan jag för några veckor sedan skickade iväg den till Alterr i Tyskland där den hade servats maj -25. Klockan har i princip inte burits sedan dess alltså. Servicen i maj bytte de ut alla delar som blivit vattenskadade då förra ägaren badat med klockan men själv köpt den med garanti från Altherr, så allt som tagit skada har bytts ut. Papper finns på det, och garantin gällde fram till i maj i år.
Jag skickade tillbaka den för att de skulle öppna klockan och putsa insidan av glaset då det är en fettfläck mitt i glaset, troligen från att de servade urverket.
Idag fick jag hem den, och så har de inte fått bort fläcken
jag blev tokig! Har mailat dem och frågat hur de kan misslyckas med att utföra en enda uppgift. Får se vad svaret blir.
Hur som helst, en kunnig urmakare ska kunna öppna den här klockan och torka bort fläcken för några hundralappar. Grejen var bara att min lokala urmakare inte ville göra det och då tyckte jag det var en bra idé att skicka tillbaka den till ALTHERR på ett garantiärende, vilket visade sig vara fel.
Nu till klockan.
Otroligt fint begagnat skick.
Full set, till och med inköpskvittot från 2014 är med.
Två extra länkbitar till F-länken.
Limiterad till 200 exemplar.
38.5mm boett
20mm mellan bandhornen
12mm hög.
Mer kan du läsa här:
www.sinn.de
Klockan finns i Halmstad men kan skickas.
Priset är 16.000kr.
Jag köpte den, bar den i två dagar innan jag för några veckor sedan skickade iväg den till Alterr i Tyskland där den hade servats maj -25. Klockan har i princip inte burits sedan dess alltså. Servicen i maj bytte de ut alla delar som blivit vattenskadade då förra ägaren badat med klockan men själv köpt den med garanti från Altherr, så allt som tagit skada har bytts ut. Papper finns på det, och garantin gällde fram till i maj i år.
Jag skickade tillbaka den för att de skulle öppna klockan och putsa insidan av glaset då det är en fettfläck mitt i glaset, troligen från att de servade urverket.
Idag fick jag hem den, och så har de inte fått bort fläcken
Hur som helst, en kunnig urmakare ska kunna öppna den här klockan och torka bort fläcken för några hundralappar. Grejen var bara att min lokala urmakare inte ville göra det och då tyckte jag det var en bra idé att skicka tillbaka den till ALTHERR på ett garantiärende, vilket visade sig vara fel.
Nu till klockan.
Otroligt fint begagnat skick.
Full set, till och med inköpskvittot från 2014 är med.
Två extra länkbitar till F-länken.
Limiterad till 200 exemplar.
38.5mm boett
20mm mellan bandhornen
12mm hög.
Mer kan du läsa här:
Sinn Spezialuhren | 6068 NK | purchase online
6068 NK - The model 6068 NK symbolises the special relationship that exists between our company and the town Nenkirchen in Saar, the birthplace of engineer Lothar Schmidt, owner of Sinn Spezialuhren.
Klockan finns i Halmstad men kan skickas.
Senast ändrad: