• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 657

Marksan

Cartier
2-Faktor
Pris
10000
Returpolicy
Inom 24 timmar om beskrivningen inte stämmer.
Bilder Skickat
  1. Ja
Tänkte kolla intresse för min Sinn 657. Modellen görs inte längre och ersattes av 857 runt 2010, men storleken på 657 är bekväma 41 mm isf 43 mm på de nyare varianterna. Den är i utmärkt skick för sin ålder; en del bruksspår finns förstås på länken och en repa på boetten (syns mycket bättre på bilden nedan än i verklighet), men boetten ser överlag väldigt bra ut och vridringen är nästan som ny. Det finns ingen servicehistorik hos Sinn, men klockan går fint, mellan -2 och -6 spd senaste gångerna jag mätte och jag har inte märkt något konstigt med gångreserven, så den är inte i behov av service nu. Vridringen fungerar också som den ska. Länken sitter bra på min 17 cm handled och det finns tre extra länkbitar.

Köpt ifjol från en brittisk handlare via C24. Kommer med box med utskriven manual och manual på CDR för den som har kvar en apparat som kan läsa den :). Det finns inget cert, men klockan har producerats i 2005 enligt email från Sinn.

Lite information från Sinns hemsida:
  • Housing and rotating ring made of stainless steel, pearl-blasted
  • Magnetic field protection up to 80,000 A/m (alltså 0,1 T)
  • Captive pilot's bezel with minute detent
  • Cover glass made of sapphire crystal , anti-reflective on both sides
  • Nickel- free case back
  • Pressure-resistant up to 20 bar
  • Vacuum safe
  • ETA 2824-2
  • Self-winding
  • 25 ruby jewels
  • 28,800 vibrations per hour
  • Stop second
  • Shockproof according to DIN ISO 1413
  • Antimagnetic according to DIN 8309
  • Case diameter: 41.0 mm
  • Strap width: 20 mm
  • Total height in the middle of the clock: 12.0 mm
  • Weight without strap: 77 grams
Pris: 12500 11000 10500 10000 eller bud, REK extra inom Sverige ingår. Allra sista prisbump innan jag lägger jag ut den på C24.

IMG_6435.jpg

IMG_6405.jpg
IMG_6404.jpg
IMG_6407.jpg
IMG_6412.jpg

IMG_6439.jpg

Tack till KS för annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp