• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sista prisbump! Nyservad 70-talare Aquadive.

ozzyozzy

Cartier
Hej 70-talslovers!

Budade hem denna coola Aquadive för en tid sedan, den fick åka direkt till urmakaren för utbyte av kronhals och en service (kvitto finns, ca en månad sedan) där den plockades ner helt och hållet. Nu har jag annat på gång in så jag gissar att denna inte kommer få så mycket handledstid så den får vandra vidare.

Då den är nyservad håller den naturligtvis tiden väl, den mäter 38mm ex. krona och kommer på ett rätt trist noname-gummi. Den har viss slitning på "hörnen" på den (till synes opolerade) kantiga boetten och lite småhack och repor, bör synas på bilderna, annars är det inte mycket att anmärka på - tavlan är magiskt snygg och lume är intakt både på visare och index!

Lite kort om Aquadive (saxat från deras hemsida) för de som inte känner till märket:
In the 60s and 70s, divers the world over knew AQUADIVE. Aquadive's professional dive watches
were highly sought after for both their toughness and their reliability under extreme conditions. Hand crafted form followed functional beauty, reinforced by Aquadive's close attention to detail. These were the hallmarks of AQUADIVE, making it the go-to watch of professional divers around the world.

After 10 years of planning and acquiring old stock of movements and watch cases and components, The AQUADVE name has been brought back to life in the heart of the watchmaking city of Pforzheim in Germany. A new line-up of watches was introduced in 2011, paying tribute to the legendary AQUADIVE watches of the 1960s and 70s, while remaining 100% authentic. The qualities that made AQUADIVE so sought after then, are just as relevant today.


Min är alltså inte en NOS utan en "riktig" gammal Aquadive!

Nytt pris är 3400:-, detta är sista innan ni tvingar mig till...Blocket :( Låt denna pärla stanna på forumet nu!
3800:- (Jämför gärna med ebay) , föredrar affär F2F i Sthlmstrakten men kan även skickas efter ö.k., köparen väljer och betalar fraktsätt.
24h retur så länge skicket är detsamma som den var när den lämnade mig.

Frågor, förolämpningar och märkliga bytesförslag mottages glatt!

Bilder:
IMG_1116.JPG
IMG_1117.JPG
IMG_1119.JPG
IMG_1122.JPG
IMG_1123.JPG
 
Senast ändrad:
Topp