- Pris
- 10500
- Returpolicy
- Ja, om något avviker från beskrivning
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer en Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph med svart urtavla i fint använt skick. Klockan är ett tidigt exemplar, uttagen 2007 och kommer med innerbox, stämplat cert och instruktionsböcker. Enda som saknas för att den ska vara fullset är ytterboxen. Jag är andra ägaren.
Klockan sitter på ett nytt läderband från Watchwear men kommer även med originallänken. Länken passar handled upp till dryga 19cm.
Klockan mäter 42mm i diameter exkl krona, är 13,5mm hög, 50mm lug to lug, vattentät till 100m (10ATM), automatiskt urverk med 48h power reserve.
För att vara transparent listar jag alla ”minus” med klockan nedan:
Förutom dessa minus så tycker jag att klockan ser bra ut och fungerar fint. Håller tiden inom +/-15 sek per dygn, drar upp lätt och fint, kronografen fungerar utmärkt och nollställer korrekt.
Priset sätts väldigt lågt för att ge köparen utrymme för en service framöver. Dock går den utmärkt att använda som den är då den som sagt håller tiden bra. Nypris idag: 40.500kr.
Pris: 10.500kr inkl REK Extra
Mina omdömen:
Klockan sitter på ett nytt läderband från Watchwear men kommer även med originallänken. Länken passar handled upp till dryga 19cm.
Klockan mäter 42mm i diameter exkl krona, är 13,5mm hög, 50mm lug to lug, vattentät till 100m (10ATM), automatiskt urverk med 48h power reserve.
För att vara transparent listar jag alla ”minus” med klockan nedan:
- Klockan har aldrig servats enligt tidigare (första) ägaren.
- Liten ytlig repa på glaset som syns i vissa ljus och vinklar, se markering på sista bilden.
- Ena delen av det integrerade låset på länken fungerar inte, där den åker upp väldigt lätt.
- Klockan växlar datum kl 02:30.
Förutom dessa minus så tycker jag att klockan ser bra ut och fungerar fint. Håller tiden inom +/-15 sek per dygn, drar upp lätt och fint, kronografen fungerar utmärkt och nollställer korrekt.
Priset sätts väldigt lågt för att ge köparen utrymme för en service framöver. Dock går den utmärkt att använda som den är då den som sagt håller tiden bra. Nypris idag: 40.500kr.
Pris: 10.500kr inkl REK Extra
Mina omdömen:
Limeee
Köpt klocka av @Limeee med snabb och tydlig kommunikation, samt leverans på studs 👍
klocksnack.se
Senast ändrad: