• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första posten i denna tråd. Trodde aldrig min första lite dyrare klocka skulle bli en S&S. Tok nöjd med valet utav klocka och svart går till allt. :D
IMG_0543.JPG

Det där är verkligen en fullträff :)
Stort grattis och välkommen in i tråden

Det där är verkligen en fullträff :)
Stort grattis och välkommen in i tråden
Tack så mycket! Jag var skeptisk till en början då klockan är hel svart och på gummi och jag bär oftast dykare på länk men när jag väl stod med klockan i mina egna händer vart jag kär.
Detta är verkligen en stenhård klocka som går till allt :D

Senast ändrad:
Tack så mycket! Jag var skeptisk till en början då klockan var hel svart och på gummi och jag bär oftast dykare på länk men när jag väl stod med klockan i mina egna händer vart jag kär.
Detta är verkligen en stenhård klocka som går till allt :D

Tror det finns bilder tidigare i tråden med klockan på grönt Cordura, det är ingen dålig kombo att komplettera med.

Tycker du ska köra på Gul :) riktigt skön färg, och riktigt populär bland i brattetråden ;) själv så stannade min Royal Steel idag så den fick åka på garanti i fyra veckor... Men hoppas att den kommer tillbaka med en annan tavla! :angel:

Nu har jag funderat fram och tillbaka. Blev än mer sugen att köra gult redan nu efter att ha sett bilderna på den grymma Bratte som @xHenke har ute till salu.
Men jag kommer att köra på koppar nu i alla fall och så får den gula ligga i lådan och marineras lagom till sommaren :)

Senast ändrad:
Konstigt, jag bär min endast någon timme på morgonen och på sen eftermiddag/kväll då jag inte får nära klocka på jobbet. Trots det har klockan inte stannat sedan jag köpte den för ett par veckor, och jag drar inte upp den för hand heller. Har det löst sig för dig?
Nej okej. Jag lämnade in den igår och den skulle gå direkt till sjöö. Hoppas på det bästa

Stiligt! Det är ju alltid roligt med en massa tillbehör :) Jag funderar härnäst på en klockbricka från Sjöö Sandström.
Mitt nästa uppdrag är att försöka få tag på företaget som gjord de ödlelädret (mitten bandet har för mig at det var Tärnsjö?) och se om de skulle kunna tillverka ett nytt. Utan tvekan det bekvämaste bandet jag någonsin haft men tyvärr så har det en väldigt massa år på nacken och lim och dylikt har börjat släppa..

Jag lägger ribban otroligt högt / slänger ut en utmaning: en av lådorna från säkerhetskontrollen på Arlanda som är folierade med Sjöö Sandström. Någon som är intresserad?

Jag lägger ribban otroligt högt / slänger ut en utmaning: en av lådorna från säkerhetskontrollen på Arlanda som är folierade med Sjöö Sandström. Någon som är intresserad?
Min första spontana tanke var "hur i helsike får man tag på en sådan?". Nu har jag många andra tankar istället!:D

Som sagt, första reaktionen var "hur får man tag på en sådan?". Nu är det mer saker som varför man vill ha en sådan/vad den fyller för funktion för "vanligt folk" och liknande. Den är väl lite för oanvändbart i min nuvarande livssituation för att jag ska förstå behovet av en Sjöö Sandström låda (även om den förmodligen är den snyggaste säkerhetsboxen som har gjort) :D

Tvättkorg (liten sådan)
Verktygslåda (inte jättesmidigt)
Prydnad (beror på ens stil)
Fotbad (blir inte jättemycket vatten som får plats). Kan passa bättre som Fågelbad!
Ha med sig egen säkerhetslåda när man är ute och flyger (lite otymplig)
Finns nog fler användningsområden!

Tvättkorg (liten sådan)
Verktygslåda (inte jättesmidigt)
Prydnad (beror på ens stil)
Fotbad (blir inte jättemycket vatten som får plats). Kan passa bättre som Fågelbad!
Ha med sig egen säkerhetslåda när man är ute och flyger (lite otymplig)
Finns nog fler användningsområden!
Måste faktiskt erkänna att jag gillade det sista alternativet så länge man får gå i egen kö och slippa barnfamiljer/pensionärer/"grabbgänget på väg till Ibiza"...

Är väl inte rätt tråd riktigt men gör ett försök då möjligheten att initierade kan dela med sig av åsikter.
Vad skulle ni säga är ett rimligt riktpris på en beggad skydiver i vettigt skick?

Tillbaka
Topp