"Bara" själva bytet som kvarstår nu då.
Och kanske att sätta på länken igen.
Sen blir man äkta medlem i "Club Cu"....
Grymt! Tror att det kommer bli en fullträff med länken på.
EDIT: Bokade du upp dig på rosa/champagne till din 36:a?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Bara" själva bytet som kvarstår nu då.
Och kanske att sätta på länken igen.
Sen blir man äkta medlem i "Club Cu"....
Snart SjööSandström ägare igen!
Inga ledtrådar?
Jag börjar bli rastlös med min koppartavla så jag tror att det redan kan vara dags för byte. Den gula tavlan är öronmärkt till sommaren, men jag såg den här bilden på Tidssonen och blev ruskigt sugen att testa "royal blue"-tavlan...har inte haft den monterad ännu.
Den tavlan med ett svart läder !
Inga ledtrådar?
Jag börjar bli rastlös med min koppartavla så jag tror att det redan kan vara dags för byte. Den gula tavlan är öronmärkt till sommaren, men jag såg den här bilden på Tidssonen och blev ruskigt sugen att testa "royal blue"-tavlan...har inte haft den monterad ännu.
Du behöver ju en till klocka så att du kan ha 2 tavlor igång konstant
Vet inte om det är en ledtråd men har haft dessa tidigare..
Svaret presenteras i tråden under helgenHmm...två Chronolink, det kanske vore något Ska bi spännande att se vad du landar oavsett
Grymt! Tror att det kommer bli en fullträff med länken på.
EDIT: Bokade du upp dig på rosa/champagne till din 36:a?
Är editen menad till mig? om så är så är svaret nej. Men det finns absolut en chans att det blir ett senare köp. Men dem kommer att montera en pärlemotavla åt mig nu
En annan fråga till folket. Händer det ofta att man byter hela urverket på garanti eller brukar man försöka att hitta felet och serva originalverket?
Ja "fri lånebil" är ju ett väldigt vanligt koncept hos många verkstäder. Varför inte samma sak hos SS? Bra tips! Och inte bara vid garantiärenden utan gärna även vid "vanlig" service. Frågan är bara hur mycket dyrare servicen då skulle bli.......???Japp...det var menat till dig
Angående urverket så har jag ingen aning. Jag hade en tanke förut att man per automatik borde byta ut krånglande urverk om problemen har uppstått relativt nära nyköp. Säg att inom exempelvis 6 månader så byter man rakt av för att på så sätt inte smolka känslobägaren vid en nyköp. Det skulle utöver det servicepaket jag skrev om i CoC-tråden vara en sådan sak som som skulle öka premiumkänslan, att man undvek att köpare blev tvungna att vara utan sin nya klocka i ex antal veckor. Det verkar ju råda allmän brist på urmakare, så 4-6 veckor verkar snarare vara regel än undantag även vid reklamationer.
De trasiga urverket skulle man sen i lugn och ro kunna reparera, och antingen så stoppar man in dem i helt nya boetter och säljer till ett rabatterat pris, självklart med info om historiken. Eller ännu hellre, man ser till att samtliga AD får ett visst antal ex av dessa klockor som man kan ha som utlåningsklockor till Sjöö Sandström-kunder. Skulle du då få problem med din nya klocka skulle du alltså kunna lämna in den på en måndag, lämna butiken fortfarande med klocka på armen, (låneklocka), och komma tillbaka på fredag och hämta din flång nya klocka. Där skulle vi snacka premium!
EDIT: Jag tycker nästan att jag borde få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling
Japp...det var menat till dig
Angående urverket så har jag ingen aning. Jag hade en tanke förut att man per automatik borde byta ut krånglande urverk om problemen har uppstått relativt nära nyköp. Säg att inom exempelvis 6 månader så byter man rakt av för att på så sätt inte smolka känslobägaren vid en nyköp. Det skulle utöver det servicepaket jag skrev om i CoC-tråden vara en sådan sak som som skulle öka premiumkänslan, att man undvek att köpare blev tvungna att vara utan sin nya klocka i ex antal veckor. Det verkar ju råda allmän brist på urmakare, så 4-6 veckor verkar snarare vara regel än undantag även vid reklamationer.
De trasiga urverket skulle man sen i lugn och ro kunna reparera, och antingen så stoppar man in dem i helt nya boetter och säljer till ett rabatterat pris, självklart med info om historiken. Eller ännu hellre, man ser till att samtliga AD får ett visst antal ex av dessa klockor som man kan ha som utlåningsklockor till Sjöö Sandström-kunder. Skulle du då få problem med din nya klocka skulle du alltså kunna lämna in den på en måndag, lämna butiken fortfarande med klocka på armen, (låneklocka), och komma tillbaka på fredag och hämta din flång nya klocka. Där skulle vi snacka premium!
EDIT: Jag tycker nästan att jag borde få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling
Bifall, risken är stor att det får bli en likadan till mig, riktigt trevlig!Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.
Original:
Retuscherad:
Kan tänka mig att om man får möjlighet att låna en annan modell än den man lämnat in kan resultera i merförsäljning så idéen var ju grym!Ja "fri lånebil" är ju ett väldigt vanligt koncept hos många verkstäder. Varför inte samma sak hos SS? Bra tips! Och inte bara vid garantiärenden utan gärna även vid "vanlig" service. Frågan är bara hur mycket dyrare servicen då skulle bli.......???
Kan tänka mig att om man får möjlighet att låna en annan modell än den man lämnat in kan resultera i merförsäljning så idéen var ju grym!
Bifall även på den, bättre talesperson för företaget finns inte...Hör ni det @Sjöö Sandström Ni har ju min mail, bara att skicka anställningskontraktet
Hör ni det @Sjöö Sandström Ni har ju min mail, bara att skicka anställningskontraktet
Bifall även på den, bättre talesperson för företaget finns inte...
Landat!
Booom!!! Så jäkla bra...stort grattis Vad roligt att det blir fler Chronolinkar på forumet.
Om man ska gå efter tavlan så är det relativt sen i produktionen, eller
Booom!!! Så jäkla bra...stort grattis Vad roligt att det blir fler Chronolinkar på forumet.
Om man ska gå efter tavlan så är det relativt sen i produktionen, eller?
Tack, grymt nöjd! Var nära redan för 7-8 år sedan men det kom en massa annat emellan
Vad är sent/tidigt serienummer?