• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En annan fråga jag har angående min Skydiver är kronan. Är det normalt att den inte är helt intryckt i normalt läge? Man ser liksom nästan in och det känns lite oroligt när jag ska bada med den.
IMG_0652.JPG

En annan fråga jag har angående min Skydiver är kronan. Är det normalt att den inte är helt intryckt i normalt läge? Man ser liksom nästan in och det känns lite oroligt när jag ska bada med den.
IMG_0652.JPG
Min ser exakt likadan ut. Du vet att om du trycker på kronan så tänds belysningen ? Den skall fjädra lite inåt.

IMG_0652.JPG

Min ser exakt likadan ut. Du vet att om du trycker på kronan så tänds belysningen ? Den skall fjädra lite inåt.

Samma på min. Min är dessutom nyligen trycktestad så det är nog som det ska. :)

Bild behövs också. :)

IMG_8867.JPG

Haha...ja, det föreligger nog risk för ett uns av besatthet i att leta tavlor :)

Jag har 11st nu: vit, vit med vit subsekund (såldes med Swedish Blonde), silver, svart, orange (finns även med en annan nyans av orange något ljusare än min), mörkblå (som i "folkmun" kallas Royal Blue då vår kära konung har ett sådant ex), ljusblå, isblå med isblå sub-sekund, koppar, rosa och gul.

De jag vet om och har sett live eller på bild är: röd, brun, grå, svart med svart sub-sekund (såldes med Swedish Night)

Tavlor jag bara har hört talas om: carbon, specialtavla som är tillverkad till Svenska Fotbollsförbundet och som gavs ut till landslagsspelare på herrsidan när de passerat 50 landskamper, är osäker på hur den ser ut men har ett svagt minnen att jag fått berättat för mig att tavlan täcks av många små versioner av SVFF:s logotyp.

Sen finns det ett antal med diamantinfattade index, bland annat svart och rosa.

Men om det finns andra i tråden som har info om fler tavlor så fyll gärna på. Det skulle vara kul att ha en komplett lista på samtliga tavlor som någonsin har tillverkats.
Breitlingtråden har sin @JensBP och SjööSandström har @Clark Kent ;)

Någon som har tips eller tankar på vad man skulle kunna ha för AM länk på Royal Steel 36? Har för tillfället inte lust att lägga 6k på en ny och ska jag vara ärlig så är jag inte helt förälskad i original länken.

Beads of rice eller jubilee kanske? Eller blir det för mycket rolex med jubilee?

Bilderna är skamlöst stulna
10781-1de2b62e69ca354eddcdaa9ce4d49c00.jpg
b95cc45014f31ed4cd48642e209720fe.jpg

Tillbaka
Topp