• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur erkänt är Sjöö Sandström world-wide?
Vad har det för "status" - förknippas det med kvalitet, sportighet, prisvärt etc.?

Det är inte ofta man ser utländska kändisar och profiler bära Sjöö Sandström, men det kan lika väl vara mitt eget förbiseende som får mig lite biased...

Hur erkänt är Sjöö Sandström world-wide?
Vad har det för "status" - förknippas det med kvalitet, sportighet, prisvärt etc.?

Det är inte ofta man ser utländska kändisar och profiler bära Sjöö Sandström, men det kan lika väl vara mitt eget förbiseende som får mig lite biased...

Mestadels svenskar som flyttat utomlands som bär SS tror jag :)

Haha ja alltså, visst pratar ni om worldtimern?
Den avsmalnande länken på 36 mm. Det är ju det alla varit så positiva till iaf här på KS. Och svurit över att det inte är samma på 41 mm?
Jag pratar om annonsen som Atco nämner här ovan :) men jag är sugen på en Worldtimer framöver!

Någon som fått tag på den nya Worldtimern i 36mm än? :) Skulle väl komma i början på juni som jag förstod det?

Får väl svara på mitt eget inlägg nu då. Införskaffad idag!

IMG_1361.JPG

Den nya länken är perfekt tycker jag! Är sugen på en av de mindre modellerna :) Har en på kroken men surfar runt lite och lär mig. Såg denna på tradera:
http://www.tradera.com/item/190121/284307247/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic
Har sökt lite men hittade inte så mycket. Vet någon när modellen med integrerad länk släpptes (om inte mina ögon bedrar mig)? Någon som har sett/ har den eller motsvarande och har lite omdömen att dela med sig av? Kanske är det en patriotisk ådra som får det att kittla lite extra mysigt vid tanken på svenskt hantverk. Almogofil kanske borde bli ett nyord. Tack!

Den nya länken är perfekt tycker jag! Är sugen på en av de mindre modellerna :) Har en på kroken men surfar runt lite och lär mig. Såg denna på tradera:
http://www.tradera.com/item/190121/284307247/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic
Har sökt lite men hittade inte så mycket. Vet någon när modellen med integrerad länk släpptes (om inte mina ögon bedrar mig)? Någon som har sett/ har den eller motsvarande och har lite omdömen att dela med sig av? Kanske är det en patriotisk ådra som får det att kittla lite extra mysigt vid tanken på svenskt hantverk. Almogofil kanske borde bli ett nyord. Tack!

Samma klocka som här:
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-classic.64994/

Får väl svara på mitt eget inlägg nu då. Införskaffad idag!

IMG_1361.JPG

Så fin. Hoppas att du är nöjd! Jag tänkte köp den nu i veckan, men jag har inte hittat en återförsäljare i Stockholm som fått in vit 36 än. Jag väntar hellre några veckor till än att köpa från Careofcarl. Får jag fråga var du köpte din?

Efter att ha samlat på mig några klockor genom åren i de lägre prisklasserna börjar jag försiktigt (dock med upphetsning) inse att jag kunde sälja av dessa och satsa på en billigare begagnad Sjöö Sandström i 10'-12000 klassen. Jag har kollat på Tradera de senaste dagarna och också kollat runt på lite gamla annonser av Royal Steel, men tror ni att man kan förvänta sig något roligt av Sjöö Sandström i denna (högst blygsamma) prisklassen?

Efter att ha samlat på mig några klockor genom åren i de lägre prisklasserna börjar jag försiktigt (dock med upphetsning) inse att jag kunde sälja av dessa och satsa på en billigare begagnad Sjöö Sandström i 10'-12000 klassen. Jag har kollat på Tradera de senaste dagarna och också kollat runt på lite gamla annonser av Royal Steel, men tror ni att man kan förvänta sig något roligt av Sjöö Sandström i denna (högst blygsamma) prisklassen?
Denna hade legat inom ditt spann, tyvärr verkar den vara tillbakadragen. https://klocksnack.se/threads/en-sista-prisbump-royal-steel-36-2-18-6.74759/

Verkar som jag blir med skydivern igen men nu vanliga modellen
Någon som sitter på ett gummi som passar men inte vitt / svart ?

Ropade precis hem denna Skydiver X från Pantbanken. Vad jag kunnat läsa mig till är den gjord i 100ex i samarbete med Swecat Racing.
Jag antar att det endast är färgen på sekundvisaren som skiljer sig jämfört med en vanlig? Lite roligt med en orange färgklick även om den är väldigt liten :)
IMG_1048.JPG

Tillbaka
Topp