• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick ett väldigt trevligt formulerat mail av SS idag ang. servicekostnad. 5500:-, så ett påslag på 1400:- om man tar det via Nymans då. Känns ju trist att lägga 50% av vad klockan köptes för på en service, och pengar man inte har igen om man skulle sälja, så får leva med en viss avvikelse i tidhållningen tills jag bestämt om den blir en bestående del i lådan.
Kolla med urbrev.se. Gissar att dom är billigare. Får du pris så posta gärna här då det alltid är intressant.

IMG_1491.jpeg

Phuu.. sålde skydiver för den var för stor 😁...

Såg så nätt ut när bandet går rakt in i klockan...
Min uppfattning är att Skydivern bärs klart större än Landsort.
Landsort på gummi sitter faktiskt riktigt bra – skönt balanserad och med en närvaro som känns utan att bli klumpig. Visst, det är en ganska hög klocka, så den smyger inte direkt in under skjortärmen... Så om du är en kostymnisse på jakt efter något som glider in diskret under manschetten – leta vidare. Men till en t-shirt på sommaren? Då är det här den perfekta dykaren. Svensk, unik design, och en skön koppling till marinen, röjdykarna och SOG – det blir inte mycket mer karaktär än så.

Bronsversionen har lite extra tyngd, men det är bara en fördel i min bok – den känns gedigen och självsäker. Min handled är 17 cm, och jag tycker den sitter som en smäck. Bilder finns både här och på föregående sida om du vill se hur den ser ut på handleden.

Landsort på gummi sitter faktiskt riktigt bra – skönt balanserad och med en närvaro som känns utan att bli klumpig. Visst, det är en ganska hög klocka, så den smyger inte direkt in under skjortärmen... Så om du är en kostymnisse på jakt efter något som glider in diskret under manschetten – leta vidare. Men till en t-shirt på sommaren? Då är det här den perfekta dykaren. Svensk, unik design, och en skön koppling till marinen, röjdykarna och SOG – det blir inte mycket mer karaktär än så.

Bronsversionen har lite extra tyngd, men det är bara en fördel i min bok – den känns gedigen och självsäker. Min handled är 17 cm, och jag tycker den sitter som en smäck. Bilder finns både här och på föregående sida om du vill se hur den ser ut på handleden.
Precis, avsaknaden av bandhorn gör extremt mycket för hur stor den upplevs på armen. Samma ”trick” som med Seikos Tuna-modeller.

Håller helt med herrarna över, Landsort på gummi sitter fint på handleden. Har 17-17,5 beroende på klimat. Oris Aquis är också en dykare som ligger tätt på armen.

Skall du ha något slimmat så testa tex Tag Heuer Aquaracer.

Minst sagt häftig historia,

Får ta mig till någon butik, kan man prova hos dem på Ringvägen?

Kolla med urbrev.se. Gissar att dom är billigare. Får du pris så posta gärna här då det alltid är intressant.
Kollade med urbrev och fick svaret att det skulle gå på 3470:- inkl. frakt. ”Kostnadsförslaget avser service, avmagnetisering, ruckning, gångkontroll, kontroll och infettning av boettpackningar, täthetskontroll samt ultraljudsrengöring av boett och länk”.

Så nu ska jag väl bara komma fram till om jag ska ha klockan kvar eller sälja den med ett rabatterat pris så får nästa ägare rodda med service om det känns viktigt. Ska väl erkänna att jag inte är helt såld. Får inte till länken så den sitter 100%, antingen lite för stor eller lite för tight trots halvlänk. Men det tog också en stund innan jag såg storheten i min gamla 124270 och nu saknar jag den så jag kanske bara får ge det tid.

IMG_5057.jpeg

Köpt Skydiver för fjärde gången 🫣 Glömmer av hur kass lume det är på den 🫠
Haha! Skydivern är grym! Men lumen är som påpekat vag, på en klocka där allt annat är lite överdimensionerat.

Tycker det blir lite kalas i magen 🎂 när man väl lyckats ladda upp den så att både siffror och visare syns. Men det är ett kortvarigt nöje!

Misstänker att det är frånvaron av NVGs 🥽 i min vardag som ställer till det.

Okej, bra att veta.
Samtidigt ligger dom bra i pris så är kanske värt att slå till på en. Kör en UTC extreme nu och den sitter jäkligt bra på armen tycker jag. Är väl lite samma känsla på en skydiver
Det är samma klocka formmässigt men Skydiver är smidigare då den väger mindre. Hade också båda ett tag och Skydiver känns klart mindre på armen.

Jag tycker lumen är en bagatell i sammanhanget då det finns ljus i digitala displayen, men bra lysmassa är alltid kul.

Klart är att det är en bra klocka i alla fall

Tillbaka
Topp