• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjukaste/snyggaste klockan för ca 500k?

Hade jag en halv miljon att lägga på en klocka hade jag nog valt en Credor Eichi II:
Seiko-credor-Eichi-II.jpg

Edit: Eller om jag skulle vilja ha nåt flashigare, så kanske en GBBY985.
a.jpg

Lugn unga padawan, jag skrev ju att jag kan tänka mig båda, men helst inget vintage, bara det ligger på Max ca 500k
Det spelar roll, bara för att du kan tänka dig båda betyder inte det att det är möjligt. Har du ingen historik hos handlaren så får du inte köpa helt enkelt utan är då hänvisad till marknaden.
Då blir det svårt att tipsa om klockor som hos handlare kostar 500 men som du inte kan köpa för mindre än det dubbla exempelvis.

Det spelar roll, bara för att du kan tänka dig båda betyder inte det att det är möjligt. Har du ingen historik hos handlaren så får du inte köpa helt enkelt utan är då hänvisad till marknaden.
Då blir det svårt att tipsa om klockor som hos handlare kostar 500 men som du inte kan köpa för mindre än det dubbla exempelvis.
Och du tror att jag inte är medveten om det? Jag tänker att de flesta tänker marknadspris här.. vissa modeller är ju nästan omöjliga att få trots relativ god kontakt med AD.

Svårt att ge tips på annat än vad man själv skulle köpt med bristfällig info.

Ska du vara owg med klockan? Ska den komplettera andra klockor? Isf vad för typ av klockor? Vad föredrar du för typ av klockor?
Osv.

Finns massor av roliga klockor i den prisklassen :)

Svårt att ge tips på annat än vad man själv skulle köpt med bristfällig info.

Ska du vara owg med klockan? Ska den komplettera andra klockor? Isf vad för typ av klockor? Vad föredrar du för typ av klockor?
Osv.

Finns massor av roliga klockor i den prisklassen :)
har andra sport-stålisar, tänkte typ vad som helst i den prisklassen, kanske något i ädelmetall men inget måste.

VC fanboy som man är skulle jag säga att denhär ligger väldigt bra till att vinna i min bok

vacheron_overseas_4500v_rose_g_1633888483_47414986_progressive.jpg

Just att den kommer med quick strap change känns extra viktigt då guldklocka blir bra tungt i längden. Så att på 10 sekunder switcha om till gummi och få ner vikten mer i linje med en normal klocka och även få en helt annan look känns väldigt opti

Vacheron-Constantin-Overseas-Self-Winding-Lifestyle-1.jpg

Tillbaka
Topp