• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska den se ut så här?

Är grymt sugen på en "Tigereye" och har hittat den här, men ska bandhornen verkligen se ut så här? Ser sönder "raspade" ut, eller?

a4yhuzy5.jpg

4ydujuje.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Boris Balkan

Fark you!
Kallas inte dom där för rootbeer? Hursomhelst, nej jag tycker det ser rätt ut. Borstat stål. Är nog ljuset i bilden som får det att se övertydligt ut.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Saxat från rolexforums.com:
Regarding the so called "root beer" GMT, it is interesting to note that this most beautiful version, is known in Italy, as the "occhio di tigre" model.
("occhio di tigre" meaning "tiger eye" in Dante´s language)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det inte så att det är tavlan, som har förmågan att skifta något i färg och som inte heller alla versioner har, som brukar kallad för Tigerauge/tiger eye (förmodligen med syftning på stenen med samma namn) och att Root Beer egentligen syftar på färgen på, den tvåfärgade, Bezelen?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har börjat foto lite klockor och på skarpa bilder ser det ut som på den du visar, i verkligheten syns inte de "raspade" alls
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vet att NiklasArvid har haft ett par ute för försäljning. Trevliga klockor minst sagt.

Men är det polerade eller borstade? Ibland blir en del bilder lite väl missvisande. Bara begära fler bilder ur andra vinklar.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ovansidan på bandhornen ska väl vara borstad o sidorna blanka, som vanligt, men Per vet ju säkert

Jag gillar matta tavlorna bättre själv, men det är ju en smaksak :)
 

DrDre

Patek
Det kan vara så att när man tar bilder i särskilt ljus, så syns repor och nyanser etc mycket tydligare än vad de gör i verkligheten. Du gör rätt som är försiktig, det måste man vara, men det kan bero på fotot i just det här fallet.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Är det inte så att det är tavlan, som har förmågan att skifta något i färg och som inte heller alla versioner har, som brukar kallad för Tigerauge/tiger eye (förmodligen med syftning på stenen med samma namn) och att Root Beer egentligen syftar på färgen på, den tvåfärgade, Bezelen?
Correctamundo. Tiger eye kan också avse en Day-Date/Datejust med urtavla av tigeröga (mineralet).
a233fd55f9d32709f8aa945cc59d7cd9.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Låt se, du har en synnerligen eftertraktad transitionalmodell, 16800 om jag minns rätt, som behövde få kärlek hos en urmakare direkt efter köp. Du älskar när folk sätter läder på klockor som ofta har länk. Du har 10-tal olika klockmärken du aldrig kan tänka dig att bära vilka bl a inkluderar AP, Panerai och Tudor.
Jo, du verkar ju ha koll. Har du fler råd? :)
 

Boris Balkan

Fark you!
Låt se, du har en synnerligen eftertraktad transitionalmodell, 16800 om jag minns rätt, som behövde få kärlek hos en urmakare direkt efter köp. Du älskar när folk sätter läder på klockor som ofta har länk. Du har 10-tal olika klockmärken du aldrig kan tänka dig att bära vilka bl a inkluderar AP, Panerai och Tudor.
Jo, du verkar ju ha koll. Har du fler råd? :)

Mja den eftertraktade övergångsmodellen är den tidigare 16800an med matt tavla. Alltså inte min 86a. Beklagar att mitt skämt (råd? Är du full?) fick igång dig.
 
Topp