• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skada på safirglaset

Lite uppföljning:

image.jpg

Tillbaka från Bergströms som har "tvättat glaset". Gick på garantin, men de kunde inte förklara vad fläcken berodde på.
Hur som helst så är jag nu glad och nöjd igen :)

Lite uppföljning:

image.jpg

Tillbaka från Bergströms som har "tvättat glaset". Gick på garantin, men de kunde inte förklara vad fläcken berodde på.
Hur som helst så är jag nu glad och nöjd igen :)
Hade de ingen teori alls?

Klurade på om värme kunde ha förångat antingen olja eller fukt i klockan som sedermera kleggat ner glaset. Nu kanske jag svamlar men så kan det vara :)

Så det var bara ytbeläggning? Inte skadad yttre AR?

Hade de ingen teori alls?

Klurade på om värme kunde ha förångat antingen olja eller fukt i klockan som sedermera kleggat ner glaset. Nu kanske jag svamlar men så kan det vara :)

Oklart. Försöker fråga säljaren när jag fick tillbaka klockan vad fläcken berodde på; om det var något med ARen. Men han kunde inte svara på det och urmakaren hade inte skrivit någon kommentar förutom att glaset var "tvättat".
Konstigt då jag varit inne några veckor tidigare och en säljare då gått bak och tvättat glaset utan resultat.

Fin klocka! Skönt att det löste sig. Vad är det för modell? Älskar färgen och att den ser så slimmad ut för en slags ”sub” klocka :)

• Like
Reactions: S.N
Tillbaka
Topp