• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skada på urtavla

ekan76

Omega
15857F4D-9330-4DCF-8DC0-F6D27383131E.jpeg
7E34D4CF-4D21-4D28-AEBA-AFCF213AD769.jpeg
Fick idag hem min nya Seiko SNE497. Glad som en speleman och nöjd som man bara kan känna sig när en ny klocka landat. När jag sedan sitter och tittar närmre ser jag vad som ser ut som en spricka i urtavlan. Eller egentligen inte en spricka utan ett tunt sträck (mellan nio och tio, men närmre nio). Jag hittar även ytterligare ett sträck kl ett (detta är ännu tunnare och syns knappt). Båda ser ut att vara bakom urtavlan så att säga. Tänker mig att den yttersta tavlan är transparant för att släppa genom solljus.

Är det knas med klockan? Har någon annan med solcells Seiko något liknande? Har aldrig haft ngn solcells Seiko tidigare och tänker att de kanske är så här. Ser mest ut som en skugga på bilderna.
 

ekan76

Omega
Ok, tack för svaret. Försökte kolla på lite bilder på nätet och påpassligt nog är ofta detta område täckt av visare...
 
Topp