• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skadad klocka

C.C

Omega
Gjorde en vurpa på tomten självklart tog klockan värsta smällen repor på armband bezel och några repor på glaset i övrigt verkar klockan gå fint.
Undrar om någon vet om hem och villaförsäkringen kan ta en sådan reparation ?
Tack på förhand.
Conny
 

jabla

Sarlacc
Gjorde en vurpa på tomten självklart tog klockan värsta smällen repor på armband bezel och några repor på glaset i övrigt verkar klockan gå fint.
Undrar om någon vet om hem och villaförsäkringen kan ta en sådan reparation ?
Tack på förhand.
Conny
Har du allrisk som brukar var tillägg så täcker den det, sedan är frågan vad självrisken är i förhållande till reparationskostnaden.
 

JB_XII

Rolex
Ämnet har varit uppe för diskussion innan. Men det skiljer sig nog beroende på vilket försäkringsbolag du har.
I det fallet jag läste om tror jag att man fick hjälp med servicekostnaden.

Mitt råd är att anmäla skadan, få ett kostnadsförslag från AD och sen ta det därifrån.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det beror nog på din försäkring killgissar jag. Fråga ditt försäkringsbolag.
 
  • Like
Reactions: C.C

Lyden

Panerai
D2C46A62-AA31-4CAA-AC4C-73702398EC62.jpeg
 

Hugii

Audemars
Det är bara din hemförsäkting som vet. Ring och kolla, tror inte de bryr sig som mkt vad jag har sagt. :):):)
 
  • Like
Reactions: C.C

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag vet åtminstone att det absolut finns fall när just hemförsäkringen har täckt situationer som denna. Skulle tro att den gör det även i ditt fall.
 
  • Like
Reactions: C.C

C.C

Omega
Jo det gick halvbra försäkringen tog det och det jag var ute efter var skador på länken och bezeln tidshållningen på klockan var helt perfekt, men den blev skickad till Omega på en fullservice ? Inte byte av länk o bezel de fick bolaget till att inte ta de på försäkringen, Var nu de hade med min försäkring att göra ? Jag fick bolaget att ta bezeln i alla fall. Det slutade på 10800kr som jag slapp betala.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Charmigt tycker jag. Övervägar man att sälja så kan man fixa innan annars är det bara "minnet i skinnet".
 
  • Like
Reactions: C.C
Topp