• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gjorde inte @Aurum en egen skeleton-Constellation…?
E8142A7C-D467-4E08-9CD3-E9D23C2CEB34.jpeg

Kan helt klart vara trevligt att visa lite mekanik från framsidan. Problemet är att det blir så dyrt, för ska man kunna vila ögonen på dem bör ju kvaliteten och mekaniken vara något att hänga i julgranen. Nedan är favoriter:
82_main_700.jpg

Audemars_Piguet_Royal_Oak_Openworked_Perpetual_Calendar_25829OR_rose_gold_at_A_Collected_Man_London10.jpg

Men sedan är jag även sugen på en klassisk skeleton, men inte riktigt kommit dit än.
200W.jpg
Breguets Tradition är rejält läckra. Vitguldarna med svartanodiserade verk är min favorit. Lite sugen på att klippa en om det dyker upp en till rätt peng.

AP 15305 är också riktigt fin. Jag provade en sådan för många år sedan och var rejält sugen på att uppgradera min 15300 till en 15305 men han liksom aldrig ikapp prisstegringen mentalt.

Zeniths Defy classic skeleton är jag också lite sugen på. Har dock aldrig haft chansen att prova på armen, rädd att Den är för stor. Sjukt prisvärd.

GPs nya laureato skelettare är också riktigt fina. Med 2 AP i klocklådan behöver man inte heller skämmas för att man köper en "nästan" klocka ,,🤔😎😁

Breguets Tradition är rejält läckra. Vitguldarna med svartanodiserade verk är min favorit. Lite sugen på att klippa en om det dyker upp en till rätt peng.

AP 15305 är också riktigt fin. Jag provade en sådan för många år sedan och var rejält sugen på att uppgradera min 15300 till en 15305 men han liksom aldrig ikapp prisstegringen mentalt.

Zeniths Defy classic skeleton är jag också lite sugen på. Har dock aldrig haft chansen att prova på armen, rädd att Den är för stor. Sjukt prisvärd.

GPs nya laureato skelettare är också riktigt fina. Med 2 AP i klocklådan behöver man inte heller skämmas för att man köper en "nästan" klocka ,,🤔😎😁
Tyvärr ser vi allt för mycket dussinur i stål i priskategorin som borde öppna upp för äkta hantverk såsom skeleton.

Mina två klockor kanske kunde passa i tråden.

Till vänster en Ciga Design. Inköpt med OWGM i sikte. Näst intill omöjligt att läsa av tiden:) Till höger en Orient Star. Inget fullskelett, utan enbart "Open Heart" med en mörkbrun urtavla och visare/timmarkeringar i kopparaktig ton.
20250209_193516.jpg

Tillbaka
Topp